رژیم غذایی با مشکلاتی نظیر تحمل کردن گرسنگی و نخوردن غذاهای متنوع و رنگارنگ همراه است.شاید شما هم عاشق خوردن غذا باشید و از گرسنگی متنفر باشید.شاید به همین دلیل است که گمان می کنید نمی توانید لاغر شوید ولی اصلا اینطور نیست. شما بدون اینکه گرسنگی تحمل کنید نیز می توانید لاغر شوید.گرسنگی علاوه بر اینکه احساس بدی به فرد می دهد، برای سلامتی نیز مضر بوده و کاهش وزن را نیز دشوار می کند.

این مطلب شما را با رژیم غذایی بدون گرسنگی آشنا می کند.

راز کاهش وزن به صورت دائمی

نیازی به تحمل یک رژیم سخت و زجر آور برای لاغری و کاهش وزن دائمی نیست. برای کاهش وزن، بهترین استراتژی مصرف غذاهای سرشار از مواد مغذی به صورت روزانه است. در واقع شما به جای تمرکز بر کمیت غذایی که می خورید، بر کیفیت غذای خودتان تمرکز می کنید.اگر وعده غذایی شما سرشار از فیبر و مواد مغذی باشد خیلی بعید است که شما بتوانید به راحتی پر خوری کنید.

به جای ایجاد محدودیت های دائمی می توانید یک رژیم غذایی گیاهخواری را دنبال کنید و بدون هیچ دردسری وزن خود را کاهش دهید. با حذف وعده های غذایی جانوری از رژیم غذایی خود می توانید تاثیرات مثبتی بر زندگی خودتان بگذارید. کاهش وزن، افزایش انرژی، انعطاف پذیری بهتر و بهبود عملکرد ورزشی و کاهش مشکلات گوارشی از تاثیرات رژیم غذایی گیاه خواری است.

رژیم غذایی

شروع رژیم غذایی بدون گرسنگی

تغییرات شدید رژیم غذای معمولا با شکست همراه است و پایداری به همراه ندارد بنابراین بهتر است اگر قصد دارید گیاه خوار شوید، آهسته این تغییر را آغاز کنید. بهتر است ابتدا با تغییر یک غذا آغاز کرده و غذاهای دیگر را هم در رژیم غذایی تان جایگزین کنید. شما برای رسیدن به هدفتان باید برای خود اشتیاق ایجاد کنید. در واقع کلید موفقیت ایجاد اشتیاق برای خودتان است نه ایجاد اجبار که با کم کم جایگزین کردن مواد غذایی گیاهی می توانید اشتیاق خود را برای رسیدن به هدفتان حفظ کنید.

در زیر به چند نمونه از جایگزین هایی که می توانید استفاده کنید را اشاره می کنیم:

  • به جای شیر از شیر بادام، شیر سویا و شیر نارگیل (بدون شیرین کننده) استفاده کنید.
  • به جای گوشت قرمز از حبوبات استفاده کنید.
  • به جای پنیر از حمص، روغن زیتون و بالزامیک (همراه با سبزیجات) استفاده کنید.
  • به جای تخم مرغ از کره بادام استفاده کنید.

5 نکته ی اساسی و مهم

۱. صبحانه را حذف نکنید

صبحانه انرژی مورد نیاز شما رو برای فعالیت های فیزیکی در طول روز فراهم می کند. همچنین مصرف صبحانه سالم از خالی بودن معده حدود ساعت 11 جلوگیری کرده و مانع از خوردن تنقلات می شود. یک کاسه اوتمیل (غذایی با جو) می تواند کربوهیدرات ها، پروتئین، فیبر و چربی های سالم مورد نیاز بدنتان را تامین کند. با نصف فنجان حبوبات گرم (به انتخاب خودتان) به همراه شیر بادام، گردو و میوه هایی مثل توت فرنگی و بلوبری، دارچین و عسل روز خودتان را شروع کنید. اگر تهیه این مواد برایتان سخت است می توانید نان تست سبوس دار کره ی بادام بمالید و با موز میل کنید.

رژیم غذایی

2. هوشمندانه میان وعده بخورید

برای اینکه احساس کنید پر انرژی هستید، بهترین میان وعده ها، ترکیبی مناسب از پروتئین و کربوهیدرات دارند. میان وعده های مغذی مانع از گرسنگی در طول روز می شوند. مثلا بهتر است به جای میان وعده هایی مانند چیپس، میوه های مغذی مانند یک عدد سیب بخورید یا از مغز ها، میوه های تازه یا سبزیجات هر 2 تا 3 ساعت استفاده کنید.

3. از کربوهیدرات پیچیده در رژیم غذایی استفاده کنید

شما میتوانید کربوهیدرات مصرف کنید و لاغر شوید البته به شرطی که کربوهیدرات ها را به درستی انتخاب کنید. از مصرف کربوهیدرات های فرآوری شده و تصفیه شده مانند آرد سفید خودداری کنید (به دلیل افزودن شکر به این نوع کربوهیدرات) و از کربوهیدرات های پیچیده مانند برنج قهوه ای، جو دوسر و حبوبات استفاده کنید. کربوهیدرات های پیچیده از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. کربوهیدات های پیچیده سرعت گوارش غذا ها را کاهش می دهند که باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید (کلید موفقیت در کاهش وزن). کربوهیدرات های تصفیه شده فقط برای مواقعی که فعالیت بدنی سنگین (مثل فعالیت ورزشی) که در پیش دارید مناسب است. به همین دلیل بهتر است از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید.

به این منظور سعی کنید از مثدار بیشتری سبزیجات، میوه ها و غلات کامل (برنج قهوه ای، ارزن و جو) را در رژیم غذاییتان بگنجانید. از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نا و پاستا هایی که از آرد تهیه شده و همچنین کیک و شیرینی خودداری کنید.

4. از چربی های سالم لذت ببرید

چربی ها هم مثل کربوهیدرات ها انواع مختلفی هستند و تاثیرات متفاوتی دارند. چربی های خوب مثل اسید های چرب امگا 3 برای سلامتی بسیار مفیدند. بر اساس تحقیقات چربی های امگا 3 برای سلامت قلب، مغز، مفاصل، چشم و پوست مفیدند.

بهتر است سعی کنید ماهی های چرب مانند سالمون و ماهی تن که منابع بسیار مناسبی برای تامین امگا 3 هستند مصرف کنید.

5. در طول روز بیشتر آب بنوشید

آب مایع حیات است. آب در بدن ما باعث افزایش سطح انرژی و همچنین درخشندگی و سلامت پوست می گردد. مصرف آب به دفع سموم و ضایعات از بدن نیز کمک می کند.

سعی کنید قبل از هر وعده غذایی 2 لیوان آب بنوشید. این کار به تامین آب بدن تان و همچنین کمتر خوردن وعده غذایی شما کمک می کند.

منبع: Shape.com

رژیم غذایی کتوژنیک، ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا