[vc_row section_bg_color=”#ffffff”][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

گروه های خونی متعددی وجود دارد که شرایط و ویژگی های مختلفی دارند. بنابراین باید با توجه هر نوع گروه خونی، رژیم گروه خونی مناسب آن را تهیه کرد.

در مطلب قبل در رابطه با رژیم سه ساعته مطلبی درج کردیم و در این مطلب به بررسی انواع گروه خونی و تغذیه مناسب هر گروه خونی پرداخته ایم.

به نحوی که برنامه غذایی مناسب هر گروه خونی به طور کامل وجود دارد و افراد باید با توجه به آن ها رژیم غذایی خود را پیش ببرند.

منظور از گروه خونی چیست؟

به طور کلی خون افراد بر اساس وجود و یا عدم وجود آنتی ژن های موروثی خاص، بر سطح گلبول های قرمز خون به 4 دسته کلی تقسیم بندی می شود.

این 4 دسته گروه خونی شامل گروه خونی A، B، AB و O است، که هر کدام از این گروه های خونی بر اساس ویژگی های خاص دیگری، گروه های مثبت و منفی دارند. ویژگی هر گروه خونی به این صورت است:

گروه خونی A ، در سطح گلبول های قرمز خود آنتی ژن A دارد و در پلاسمای این گروه خونی ضد آنتی ژن  B وجود دارد.

 گروه خونی B ، در سطح گلبول های قرمز خود آنتی ژن B دارد و در پلاسمای این گروه خونی ضد آنتی ژن A وجود دارد.

گروه خونی AB، ویژگی منحصر به فردی که دارد این است که هر دو آنتی ژن نوع A و B را در گلبول های قرمز خود دارد و هیچ گونه ضد آنتی ژن گروه خونی A و گروه خونی B وجود ندارد.

گروه خونی o، بر خلاف گروه خونی AB هیچ  کدام از آنتی ژن ها را ندارد ولی هم ضد آنتی ژن A و هم ضد آنتی ژن B  در این گروه خونی وجود دارد.

رژیم گروه خونی

رژیم گروه خونی A را بشناسید

برنامه غذایی هر گروه خونی با برنامه غذایی گروه خونی دیگر متفاوت است. برای تهیه رژیم مناسب هر گروه خونی باید در ابتدا اطلاعاتی درباره خلق و خوی و ویژگی های رفتاری آنها به دست آورده شود، تا بتوان رژیم گروه خونی هر فردی را متناسب با آن فرد تنظیم کرد.

افراد دارای گروه خونی A علاقه مند به زندگی در جمع هستند و تنهایی را دوست ندارند. بنابراین باید رژیم گروه خونی این افراد متناسب با ویژگی اخلاقی اجتماعی بودن آنها باشد. 

این افراد از صفات اخلاقی نظیر: مرتب، منظم، باهوش، حساس، پرشور، صبور، صلح طلب، شکاک و کینه توز، زودرنج، میانجی و گره گشا برخوردار هستند.

رژیم گروه خونی A، بهتر است که از نوع رژیم های گیاهی باشد. بدن این افراد بیشتر از هر گروه خونی دیگری، در معرض ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و دیابت قرار دارد.

افراد دارای گروه خونی A اسید معده بسیار کمی دارند، به همین دلیل بهتر است از لبنیات و تخم‌مرغ به مقدار بسیار کمی استفاده کنند.

برای این که این افراد بتوانند مقدار کم مصرف لبنیات خود را جبران کنند می توانند از شیر، پنیر و سویا استفاده کنند .هم چنین مصرف گوشت قرمز در رژیم گروه خوتی A توصیه نمی شود و بهتر است به جای ان از ماهی ها و حبوبات استفاده کنند.

رژیم گروه خونی

برنامه غذایی مناسب گروه خونی B چیست؟

افراد داری گروه خونی B از ویژگی هایی نظیر: انعطاف‌پذیری و سازشکاری، خلاقیت، ثبات روانی مناسب و صلح‌طلبی برخوردار هستند.

افراد دارای این گروه خونی در زمان بیماری به علت آن که دچار افت قند می شوند تمایلشان به مصرف شیرینجات و مایعات افزایش پیدا می کند.

بنابراین برای جلوگیری از تجمع مایعات در بدن این افراد، بهتر است که از مایعات و آب به میزان بسیار کمی مصرف کنند.

به طور کلی برای بیان این که چه غذاهایی مناسب این گروه خونی است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مصرف گوشت ها، ماهی، لبنیات، روغن زیتون، بادام، گردو، لوبیا قرمز، آرد برنج، سبزی چغندر، هویج، سیب‌زمینی، گل کلم، جعفری، کلم قرمز و کلم سفید، بادمجان، موز، انگور، آناناس، آلو، توت، ادویه کاری، زنجبیل، گل سرخ، جین‌سینگ، مریم گلی، چای‌سبز و شیرین‌بیان

رژیم گروه خونی

برنامه غذایی مناسب در رژیم گروه خونی AB

گروه خونی AB را می توان از نادر ترین گروه های خونی در جهان دانست. مزیت این گروه خونی، این است که تمام گروه های خونی، می تواندد به این گروه خون بدهند.

افرادی که این گروه خونی دارند مانند گروه خونی A دارای اسید معده بسیار کمی هستند، بنابراین در مصرف گوشت باید دقت کنند که حتماً آن را با سبزی مصرف کنند.

خطر ابتلا به بیماری هایی همچون سرطان معده و بیماری های قلبی و عروقی در این افراد وجود دارد. از آنجایی میزان سدیم، در بدن این افراد بسیار کم است، بهتر است که نمک دریایی را به جای نمک مصرف کنند.

به طور کلی مصرف مواد غذایی زیر در رژیم گروه خونی AB بسیار مناسب است.

گوشت بره، گوشت گوسفند، بوقلمون، ماهی، ماست، پنیر گوسفند و یا پنیر بز، خامه کم‌چرب، روغن زیتون، بادام زمینی، گردو، لوبیای سویا، عدس، ارزن، جو دوسر، نان برنجی- نان چاودار، نان سویا، نان گندم، برگ چغندر، گل کلم، کلم پیچ، خیار، زردک، چغندر، کرفس، بادمجان آبپز، سیب‌زمینی، سیر، جعفری، گیلاس، انگور، انجیر، آناناس، آلو، کیوی، لیمو، آلوچه، چای یونجه، زنجبیل، ریشه شیرین ‌بیان، چای سبز، بابونه، عرق کیالک، گل سرخ

رژیم گروه خونی

رژیم گروه خونی O را بشناسید

افرادی که گروه خونی آنها O است، اسید معده بیشتری نسبت به سایر گروه های خونی دارند، بنابراین در رژیم گروه خونی O امیزان مصرف پروتئین ها ربه میزان بیشتری وجود دارد.

این افراد می توانند از موادی نظیر؛ گوشت گوسفند، گوشت بره، گوشت گوساله به میزان بیشتری مصرف کنند.

این افراد نباید از لبنیات و تخم مرغ استفاده کنند ولی می توانند بعضی اوقات موادی مانند: کره، پنیر و شیر سویا را مصرف کنند. مصرف آجیل ها به ویژه تخمه کدو تنبل و مغز گردو به این افراد توصیه می شود. از میوه هایی که برای این افراد مناسب است می توان به خربزه، پرتقال، نارنگی، توت فرنگی و نارگیل اشاره کرد.

رژیم گروه خونی

منبع: Webmd

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]