با توجه به اینکه امروزه پشت میز نشینی زیاد شده است و بسیاری از کارها به صورت اینترنتی انجام می شود طبیعتا افراد زیادی به معضل اضافه وزن دچار شده‌اند، در اینجا ما می‌خواهیم در خصوص کاهش وزن هوشمند نکاتی را بیان کنیم.

به طور کلی باید بدانید یکی از مهمترین نکات برای رسیدن به وزن ایده آل، مشخص کردن هدف و موفقیت می باشد به طوریکه این هدف می‌تواند به عنوان نقشه راه برای کل سفر کاهش وزن شما عمل نماید که در اینجا پیشنهاد ما به شما استفاده از روش هدف ‌گذاری اسمارت می باشد.

کاهش وزن هوشمند با روش smart

به طور کلی باید بدانید هدف گذاری کاری است که همه افراد در طول روز بارها ناخداگاه آن را انجام می دهند به طوری که این هدف ‌ها گاهی می‌تواند عاقلانه و گاه ناشیانه باشد.

حال هنگامی که شما قصد کاهش وزن هوشمند را دارید طبیعتاً اگر از روش هدف گذاری اسمارت استفاده کنید راحت تر موفق خواهید شد.

در این روش هنگامی که تصمیم به کاهش وزن گرفتید در اولین مرحله باید هدفتان را کاملاً مشخص کنید مثلاً هر چه دقیق تر شما هدفتان را مشخص نمایید، احتمال رسیدن به آن بیشتر خواهد بود.

برای این امر باید بیان کنید که در چه بازه زمانی و تا کی قرار است به کاهش وزن دلخواه خود برسید، پس با این حال می توان گفت تعیین اهداف بسیار گسترده کار اشتباهی خواهد بود.

برای اینکه کاهش وزن اصولی داشته باشید در اول راه می توانید با یک پزشک صحبت کرده که این پزشک می تواند به شما بگوید از دست دادن چه مقدار از وزن می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماریها را کاهش دهد.

کاهش وزن هوشمند

قابل اندازه گیری بودن کاهش وزن

علاوه بر آنچه گفته شد نکته دیگری که در کاهش وزن هوشمند باید به آن توجه کنید، قابل اندازه گیری بودن هدف تان می باشد.

به طوری که جهت این که بتوانید پیشرفت خود در طول دوران کاهش وزن مشاهده نمایید باید هدفتان قابل اندازه گیری باشد مثلاً در برخی از رژیم های کاهش وزن توده بدنی اندازه گیری می شود که شما باید از ابزار مناسب برای مشخص کردن این عدد استفاده نمایید.

همچنین بعضی دیگر از افراد از طریق اندازه لباس خود برای اندازه گیری وزن شان استفاده می کنند تا پیشرفت شان را مشاهده کنند. یک فرد می گوید در سال جدید قرار است ده کیلو از وزن خود را از دست بدهد که در اینجا وزن خود را در مقیاس اندازه گیری گذاشته تا پیشرفت را ردیابی کند.

کاهش وزن هوشمند و قابل دستیابی

نکته دیگر در کاهش وزن هوشمند از طریق هدف‌گذاری اسمارت، توجه به قابل دستیابی بودن آن می باشد مثلاً اگر شما در هیچ دوره ای نتوانستید ۲۰ کیلو از وزن خود را کاهش دهید ممکن است هدف از دست دادن وزن ۳۰ کیلویی منطقی نباشد.

البته به یاد داشته باشید بعد از اینکه یک هدف مشخص رسیدید همیشه می توانید هدفی جدید و بالاتر تعیین کنید اما این هدف نباید آنقدر سخت باشد که شما را از ادامه راه باز دارد.

با این وجود برای کاهش وزن هوشمند همیشه مقداری را انتخاب کنید که با تلاش و زمان کافی بتوانید به آن برسید.

کاهش وزن هوشمند و قابل دستیابی

اهمیت داشت کاهش وزن برای شما

هنگامی که شما هدفی را برای خود تعیین می کنید باید توجه داشته باشید که حتماً این هدف اهمیت اجرا برای شما ثابت کرده باشد مثلاً اگر شما قصد کاهش وزن را دارید در ابتدای روند کاهش وزن باید با پزشک خود مشورت کنید که کاهش وزن می تواند چه تاثیراتی بر روی سلامتی شما داشته باشد.

البته بعضی از افراد نیز برای خوش اندام شدن و اینکه راحت تر بتوانند لباس مورد نظر خود را انتخاب کنند اقدام به کاهش وزن می‌نمایند که شما باید این هدف را در طول مسیر برای خود یادآور شوید و هنگامی که وسوسه خوردن به سراغتان می آید اهمیت این هدف باید به قدری باشد که بتوانید آن را از خود دور نمایید.

کاهش وزن هوشمند و قابل دستیابی

توجه به زمان مناسب در کاهش وزن

اما علاوه بر آن چه بیان شد نکته آخری که در کاهش وزن هوشمند باید به آن توجه نمایید زمانبندی درست می باشد.

در هدف گذاری اسمارت نیز به این گفته پی می بریم که زمان‌ بندی برای هر کاری مهم می باشد با این حال هنگامی که شما قصد لاغری دارید باید در مورد زمان معقولی که جهت رسیدن به هدف خود انجام دهید تصمیم بگیرید.

به طوری که مثلاً کاهش وزن یک الی دو کیلویی در هفته طبق نظر متخصصان رژیم غذایی می‌تواند معقول باشد.

خیلی ممنون که این مطلب رو هم همراه ما بودید. در مطالب قبلی از در رابطه با ورزش های مناسب شکم و پشت، چه خوراکی خام رو نباید مصرف کنیم؟ صحبت کردیم، همچنین از 35 غذای کم کالری گفتیم و همچنین در رابطه با مسائل دیگه‌ای همچون ورزش نیمه حرفه‌ای و ورزش حرفه‌ای مطالبی نوشتیم همچنین  مطالبی دیگر در زمینه خوراکی‌ها و حتی خواص میوه‌های تابستانه گفتیم، انواع رژیم‌های غذایی، انواع روش‌های عضله سازی، انواع روش‌های تناسب اندام مطالبی در وبلاگ وجود دارد که می‌توانید مطالب آن را دنبال کنید.

همچنین برای اندازه گیری شاخص های سلامتی همچون BMI و اندازه گیری وزن و قد خود می‌توانید به فروشگاه دناتوزین سر زده و انواع محصولات همچون ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش و ترازو باشگاهی را با توجه به نیاز خود تهیه بفرمایید.

منبع: Verywellfit

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.