[vc_row section_bg_color=”#ffffff”][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]همواره بسیاری از افراد برای افزایش آمادگی جسمانی و سلامتی خود به انجام حرکات ورزشی روی می آورند.

ورزش های زیادی در سراسر جهان انجام می شوند که شاید تا به حال اسم آنها را هم نشنیده باشید. ورزش سی ایکس ورکس یکی از این ورزش ها به شمار می آید که ممکن است اسم این ورزش هم به گوش شما نخورده باشد چه برسد که اطلاعاتی در مورد آن بدانید. به طور کلی سی ایکس ورکس (cxworx) یک کلاس گروهی تناسب اندام محسوب می شود که در آن تمرینات مربوط به تقویت ماهیچه و عضلات بالاتنه انجام می شود تا افراد آمادگی جسمانی خود را افزایش دهند.

اگر به دنبال پرورش اندام خود هستید و به دنبال ورزشی خاص می گردید، در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ورزش سی ایکس ورکس و تمرینات آن بپردازیم؛ بنابراین با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آشنایی با ورزش سی ایکس ورکس

بدون شک نام ورزش سی ایکس ورکس را نشنیده اید یا اگر شنیده اید، اطلاعات کمی در ارتباط با آن دارید!

این ورزش در واقع یک کلاس گروهی 30 دقیقه ای برای تناسب اندام و تقویت ماهیچه ها محسوب می شود. این ورزش نوعی ورزش هوازی، قدرتی می باشد که در هر جلسه 6 گام در مدت 30 دقیقه انجام می شود.

حرکاتی که در این کلاس 30 دقیقه انجام می شود، به شدت بدن فرد را با چالش جدی مواجه خواهد کرد و  افراد می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی به نتیجه ایده آل برسند.

این ورزش یکی از جدیدترین ورزش های گروهی محسوب می شود که با توجه به اثرات مثبتی که بر روی بدن انسان دارد، به سرعت مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و توانسته در برنامه روزانه بسیاری از افراد قرار گیرد.

در حال حاضر این کلاس های ورزشی در 80 کشور دنیا برگزار می شود.

آشنایی با ورزش سی ایکس ورکس

اثرات سی ایکس ورکس بر روی بدن

همانطور که اشاره شد، ورزش cxworx یکی از جدیدترین ورزش های گروهی به شمار می آید که انجام آن برای تقویت عضلات بدن مفید و موثر می باشد.

از اثرات سی ایکس ورکس بر روی بدن، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرورش و تقویت عضلات ناحیه باسن
  • تقویت عضلات شکم
  • افزایش آمادگی عضلات بالای شکم تا شانه ها

در واقع انجام این ورزش برای تقویت و پرورش عضلات بالاتنه بسیار موثر است و به نوعی عضلات مرکزی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

اثرات ورزش سی ایکس ورکس

مراحل انجام ورزش سی ایکس ورکس

سی ایکس ورکس در هر جلسه تحت 6 مرحله انجام می شود که مراحل این ورزش به شرح زیر هستند:

  1. گرم کردن عضلات: انجام حرکات کششی و آماده سازی عضلات بدن
  2. حرکات قدرتی و استقامتی عضلات مرکزی یک: انجام حرکات قدرتی در حالت درازکش یا معلق بر روی دست ها
  3. حرکات استقامتی ایستاده یک: انجام حرکات در حالت ایستاده برای قسمت بالایی و پایینی بدن
  4. حرکات قدرتی و استقامتی عضلات مرکزی دو: انجام حرکات چرخشی برای تقویت ماهیچه های بیرونی شکم
  5. حرکات استقامتی ایستاده دو: انجام حرکات در حالت ایستاده برای تقویت ماهیچه های سرینی، باسن و پا
  6. حرکات قدرتی و استقامتی عضلات مرکزی سه: انجام حرکات استقامتی- قدرتی برای تقویت عضلات کمر

مراحل انجام ورزش سی ایکس ورکس

برای انجام حرکات سی ایکس ورکس به چه تجهیزاتی نیاز می باشد؟

اگر دوست دارید انجام ورزش سی ایکس ورکس را تجربه کنید، می توانید به کلاس های آموزشی این ورزش بروید. به طور کلی برای انجام حرکات سی ایکس ورکس به تشک، حوله و کش مخصوص این ورزش نیاز دارید.

همچنین برای انجام حرکات حرفه ای و سنگین، می توانید از هالترهای کوچک، متوسط یا بزرگ استفاده کنید تا در مدت کوتاهی به نتیجه فوق العاده برسید.

به منظور انجام این حرکات، بهتر است همواره به مربی مربوطه نزدیک باشید و از کش های سبک استفاده کنید و حرکات را به درستی انجام دهید.

همچنین توصیه می شود که در هنگام حرکات ورزشی از شلوارک های بسیار کوتاه استفاده نکنید تا به پاها آسیب نرسد.

ورزش سی ایکس ورکس

جمع بندی

ورزش سی ایکس ورکس یکی از جدیدترین ورزش های گروهی و کلاسی به شمار می آید که حرکات آن برای تقویت و رشد عضلات بالاتنه بسیار مفید می باشد.

این ورزش به نوعی ورزش سنگین و طاقت فرسا محسوب می شود و افرادی که قصد دارند به این ورزش روی آورند، بهتر است در گام اول به نکاتی که مربی در کلاس بیان می کند و حرکاتی که انجام می دهد به دقت توجه کنند و از تجهیزات متناسب با شرایط خود استفاده کنید تا در زمان کوتاهی به نتیجه ایده آل برسند.

در نهایت در مطالب قبلی در رابطه با 12 اشتباه ورزشی و راحل آنها، عادت‌های بد غذایی مثل دیر غدا خوردن  و موارد دیگری همچون  دوچرخه سواری، شنا سوئدی، کیک بوکسینگ و حتی آشنایی با مزیت‌های دوچرخه سواری مطالبی نوشتیم که برای مطالعه هر کدام می‌توانید روی آن‌ها کلیک کنید و در رابطه با آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

همچنین برای اندازه گیری شاخص های سلامتی همچون BMI و اندازه گیری وزن و قد خود می‌توانید به فروشگاه دناتوزین سر زده و انواع محصولات همچون ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش و ترازو باشگاهی را با توجه به نیاز خود تهیه بفرمایید. 

منبع: aladygoeswest

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]