لاغری شکم و پهلو دغدغه بسیاری از افراد است و برای رسیدن به آن باید اراده قوی داشت و تلاش نمود.

شکم و پهلوی بدون چربی ضمن این که ظاهر فرد را زیباتر می کند سلامتی را نیز به ارمغان خواهد آورد.

در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی درباره توصیه های ضروری کارشناسان ورزشی برای لاغری شکم و پهلو خواهیم پرداخت.

لاغری شکم و پهلو

لاغر کردن شکم و پهلو با رعایت موارد ساده ای امکان پذیر خواهد بود.

نکاتی وجود دارد که کارشناسان ورزشی رعایت آن ها را برای داشتن شکم شش تکه و متناسب لازم می دانند.

مصرف مناسب آب، ورزش های مخصوص شکم، مصرف ویتامین سی، مصرف غذاهای چربی سوز، حذف شکر و کاهش نمک، صبحانه مناسب و … از جمله راهکارهای داشتن شکم و پهلوی متناسب است تا بدنی خوش فرم داشته باشید.

مصرف زیاد آب

مصرف آب با بالا بردن سوخت و ساز بدن موجب پاکسازی خواهد شد و از آن به عنوان نوعی کاهش دهنده اشتها نیز یاد می کنند.

آب را قبل از غذا بخورید تا کالری هر وعده غذایی تان کاهش یابد. طعم دار کردن آب با موادی چون نارنج، نعناع یا لیمو سبب مصرف راحت تر ان خواهد شد.

استفاده از لیمو حتی موجب افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه لاغر کردن بدن می شود.

آب خنک موجب می شود بدن کالری بیشتری بسوزاند تا بدن بتواند آن را گرم کند و در نتیجه وزن تان کاهش می یابد. برای رسیدن به تناسب اندام روزانه 8 لیوان آب بنوشید.

لاغری شکم و پهلو با نوشیدن

افزایش مصرف پروتئین

در صورتی که پروتئین مصرفی خود را افزایش دهید بدن تان مدت بیشتری سیر می ماند و کمتر گرسنه می شوید.لاغری شکم و پهلو با افزایش مصرف پروتئین

پروتئین مصرفی موجب افزایش متابولیسم بدن می شود و قندخون را متعادل می کند و در نتیجه انسولین در سطح پایینی قرار می گیرد.

 

ورزش های مناسب برای لاغری شکم و پهلو

ورزش هایی وجود دارند که به سادگی در خانه قادر به انجام آن ها خواهید بود و بدنی خوش فرم به همراه لاغری شکم و پهلو خواهید داشت. این ورزش ها به شرح ذیل است:

– حرکت کرانچ: برای این ورزش در ابتدا روی زمین نشسته و پاهای خود را به شکل ضربدری روی هم بگذارید. در دستتان دمبلی سبک قرار داده و آن را طوری که تعادل بدن حفظ شود از سمت چپ به راست و عقب ببرید. سه مرتبه در هفته و هر نوبت پانزده دقیقه این ورزش را انجام دهید.

– رساندن پا به پایین شکم: برای این ورزش در ابتدا روی زمین به پشت بخوابید و زانوهای خود را به میزان نود درجه بالا بیاورید. در این هنگام دست های تان را پشت سر قرار داده و شکم تان را منقبض کنید. دقت کنید که زانوهای تان کاملا بالای باسن باشند. سپس شانه ها را به سمت بالا حرکت دهید و نفس تان را چند ثانیه حبس کنید و بعد بیرون بدهید و در زاویه چهل و پنج درجه پاها را ببرید. این وضعیت را حدود 3 تا چهل و پنج ثانیه حفظ کنید و به منقبض کردن شکم بپردازید. دو نوبت و هر دفعه ده الی پانزده بار این کار را انجام دهید. اگر عضلات شکم شش تکه می خواهید این ورزش را فراموش نکنید و تکرار کنید.

– لگد به عقب: چهار دست و پا زانو زده طوری که انگشتان پا به سمت پایین جمع شوند و کمرتان را در وضعیت خنثی قرار دهید. شکم را منقبض کرده و همزمان زانوهای خود را بالاتر از زمین به اندازه دو اینچ قرار دهید. در همان وضعیت انقباض شکم زانو را به بینی خود نزدیک کنید و به سمت عقب خودتان لگد بزنید و باسن را به حالت انقباض در آورید. کالری سوزانده شده در این ورزش زیاد است زیرا عضلات اصلی را درگیر می کند. تکرار آن روزی 8 نوبت به لاغری شکم و پهلو کمک زیادی می کند.

– اسکات وزن بدن: برای این ورزش در ابتدا بایستید و پاها را اندازه عرض شانه باز کنید. بعد از خم کردن زانو دست هایتان را روی سینه به شکل ضربدری قرار دهید. به سمت پایین اسکات رفته و وزن خودتان را به پاهای تان منتقل کنید. دقت کنید که زانوها دقیقا بالای انگشتان پا قرار گرفته باشند، این حالت را مقداری حفظ کرده و سپس به حالت اول تان برگردید. این ورزش را 5 بار و هر بار 5 مرتبه انجام دهید.

افزایش مصرف ویتامین سی و لاغری شکم و پهلو

مصرف این نوع ویتامین موجب خواهد شد که چربی های بدن به انرژی تبدیل شوند در نتیجه از ترشح هورمون کورتیزول کاسته خواهد شد و چربی شکم نیز کم تر می شود.

لاغری شکم و پهلو

در نهایت در مطالب قبلی از تناسب اندام به همراه مشاور، ورزش در خانه برای مبتدیان، ورزش نیمه حرفه‌ای و ورزش حرفه‌ای مطالبی نوشتیم همچنین  مطالبی دیگر در رابطه با سلامت روان در دوران قرنطینه و همچنین نحوه تهیه نوشیدنی انرژی زا در خانه برای روزهای قرنطینه، انواع رژیم‌های غذایی، انواع روش‌های عضله سازی، انواع روش‌های تناسب اندام مطالبی در وبلاگ وجود دارد که می‌توانید مطالب آن را دنبال کنید.

همچنین برای اندازه گیری شاخص های سلامتی همچون BMI و اندازه گیری وزن و قد خود می‌توانید به فروشگاه دناتوزین سر زده و انواع محصولات همچون ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش و ترازو باشگاهی را با توجه به نیاز خود تهیه بفرمایید. 

منبع: Timesofindia

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.