خام گیاه خواری از جمله دسته رژیم غذایی مخالف مصرف گوشت و تولیدات حیوانی بوده و تفاوت هایی را با گیاهخواران دارا می باشد.

خام گیاه خواران در مقایسه با گیاهخواران بسیار سخت گیر تر بوده و باور دارند که مصرف هرگونه فرآورده حیوانی مضر می باشد.

رژیم گیاهخواری چیست؟

موضوع رژیم گیاهخواری از جمله قدیمی ترین موضوعاتی می باشد که حدود 700 سال قبل از میلاد تا به امروز مورد بررسی های بسیار واقع شده است و در میان قشرها و اقوام مختلفی رایج بوده است و دارای انواع مختلفی نیز می باشد.

افراد با توجه به شرایط و دلایل خاص خود این سبک زندگی و تغذیه را در پیش روی خود قرار داده که بسیار با شعار و هدف سلامتی بدن رژیم گیاهخواری را ترجیح داده اند و عده ای نیز به دلایل مذهبی و اخلاقی آن را دنبال می کنند که بر این باور هستند دوستداران حیوانات از خوردن گوشت بایستی امتناع کنند و محیط زیست نیز یکی از طرفداران رژیم گیاهخواری به شمار می رود.

با توجه به این که این رژیم موضوعی بحث شده و قدیمی می باشد اما در عصر جدید با مشتقات آن روبرو می باشیم که هنوز جنبه های مبهمی را دارا می باشند که یکی از این گزینه ها رژیم خام گیاه خواری است که در بخش های بعدی به معرفی این رژیم و تفاوت آن با گیاهخواری خواهیم پرداخت.

در رژیم گیاهخواری اغلب از سبزیجات و میوه ها و حبوبات استفاده می شود که این رژیم غذایی خود به دسته های مختلفی دسته بندی شده است.   

رژیم گیاهخواری

رژیم خام گیاهخواری چیست؟

خام گیاه خواری یکی از سخت گیرانه ترین شکل گیاهخواری بوده و دارای باورهای خاص خود می باشد.

در جامعه گیاهخواری استفاده و بهره برداری از حیوانات را امری بسیار نامردانه می دانند اما در خام گیاهخواری این موضوع تشدید یافته و نه تنها مخالف استفاده غذایی از حیوانات می باشند بلکه مخالف هرگونه بهره برداری از حیوانات هستند.

در رژیم خام گیاه خواران از لبنیات، تخم مرغ، فرآورده های حیوانی استفاده نمی شود همچنین از مصرف قرمز دانه مکزیکی، عسل، انواع ویتامین ها خودداری می شود.

مهمترین دلایل این دو گروه مصرف نکردن گوشت و تمامی فرآورده های حیوانی می باشد که در بررسی هر کدام می توان گفت دارای تفاوت های قابل توجهی می باشند که سبب متمایز بودن این دو رژیم غذایی شده است.

رژیم خام گیاه خواری

کدام یک از دو رژیم غذایی سالم تر است؟

یکی از موضوعاتی که در خصوص رژیم خام گیاه خواری و گیاهخواری برای مخاطبان جای سوال می باشد این است که کدام یک از این دو رژیم غذایی سالم تر و مفیدتر می باشد که بر اساس پژوهش های مختلف می توان گفت اگر برنامه غذایی درستی داشته باشند هر دو رژیم مفید و سالم هستند و به این منظور بایستی مکمل هایی از جمله کلسیم، امگا3 و ویتامین های بسیاری را مصرف نمایند در حالت کلی تامین مواد مغذی در طول روز از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

تفاوت رژیم گیاهخواری با خام گیاه خواری چیست؟

همانطور که در بخش های قبلی ذکر کردیم تفاوت هایی میان رژیم خام گیاه خواری و گیاهخواری قابل مشاهده می باشد که در این خصوص می توان گفت گیاهخواران بر این باور هستند از نظر اخلاقی برای مصرف گوشت، کشتن حیوانات امری بسیار نادرست و غیر اخلاقی می باشد.

اما می توان از فرآورده های حیوانی از جمله شیر و تخم مرغ استفاده نمود و هیچ مانعی وجود ندارد تا زمانی که تولید این فرآورده ها به حیوانات صدمه ای وارد نسازد.

در حالی که خام گیاه خواران به شدت با این باور مخالف بوده و سختگیر تر می باشند آنها معتقد هستند که استفاده گوشت و تمامی فرآورده های حیوانی عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته و برای سلامتی بسیار خطرناک می باشد.

از این رو می توان گفت نگاه خام گیاهخواران نسبت به زندگی حیوانات بسیار سخت گیرانه بوده و بر این باور هستند که هیچ بهره کشی در خصوص حیوانات نباید داشته باشند.

خام گیاه خواری

وضعیت مواد مغذی در رژیم خام گیاه خواری و گیاهخواری

بر اساس پژوهش های انجام شده می توان گفت رژیم غذایی گیاه خواری و خام گیاه خواری از نظر چربی های اشباع شده کمبود داشته و در مقابل از مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر سالم استفاده می کنند.

هر دو رژیم دارای تغذیه مغذی بوده و افراد می توانند با داشتن برنامه درست تمامی کمبودهای خود را پوشش دهند.

در غیر این صورت می توانند با کمبود آهن، ویتامین دی، کمبود روی و کلسیم مواجه شوند که این موارد مشکلات جدی به دنبال خواهد داشت.

خام گیاه خواری

در نهایت در مطالب قبلی از در رابطه با۱۴ میان وعده با کربوهیدرات کم اما مغذی و پرانرژی صحبت کردیم، همچنین از 35 غذای کم کالری گفتیم و همچنین در رابطه با مسائل دیگه‌ای همچون ورزش نیمه حرفه‌ای و ورزش حرفه‌ای مطالبی نوشتیم همچنین  مطالبی دیگر در رابطه با سلامت روان در دوران قرنطینه و همچنین نحوه تهیه نوشیدنی انرژی زا در خانه برای روزهای قرنطینه، انواع رژیم‌های غذایی، انواع روش‌های عضله سازی، انواع روش‌های تناسب اندام مطالبی در وبلاگ وجود دارد که می‌توانید مطالب آن را دنبال کنید.

همچنین برای اندازه گیری شاخص های سلامتی همچون BMI و اندازه گیری وزن و قد خود می‌توانید به فروشگاه دناتوزین سر زده و انواع محصولات همچون ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش و ترازو باشگاهی را با توجه به نیاز خود تهیه بفرمایید. 

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.