[vc_row section_bg_color=”#ffffff”][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]افزایش وزن و حجم مثل لاغر شدن که مشکلات زیادی دارد برای خیلی افراد مشکل است.

رژیم چاقی باعث می شود تا حجم عضلات بدن افزایش یابند و علاوه بر افزایش وزن و حجم یک بدن خوش اندام نیز برای شما ایجاد می کند.

در مطالب قبل در رابطه با بدنسازی مطالبی نوشتیم و همچنین در مطلب قبل در رابطه با پرونئین که ماده غذایی بسیار مهمی در بدنسازی است نیز مطلبی نوشیتم و در این مقاله از غذاهای سالم نوشته ایم تا در راه افزایش وزن به شما کمکی کرده باشیم.

1- شیر بهترین افزایش دهنده وزن و حجم

یکی از مهمترین و بهترین موادی که باعث افزایش وزن و حجم افراد می شود شیر می باشد. شیر بخاطر دارا بودن پروتئین، چربی و کربوهیدرات بهترین گزینه برای شماست زیرا که این پروتئین ها برای عضله سازی و رشد بدن بسیار مفید هستند.

وزن و حجم

2- برنج یک منبع مناسب

 بخاطر همین کربوهیدراتی که در برنج وجود دارد، در فهرست مواد غذایی رژیم چاقی یک ماده مهم به حساب می آید. توصیه می کنیم برای وزن و حجمی که نیاز دارید به بدنتان اضافه شود از برنج استفاده کنید

استفاده زیاد از برنج ممکن است باعث افزایش احتمال مسمومیت با فلزات داخل برنج شود، زیرا برنج دارای اسید فیتیک و آرسنیک است و باید بدانید که اسید فیتیک باعث کاهش جذب روی و آهن در بدن می شود.

3- آجیل یکی دیگر از مواد مهم در افزایش وزن و حجم

یک مشت بادام  حاوی 7 گرم پروتئین و 18 گرم چربی است؛ تنها با مصرف دو مشت از آجیل می توانید مقدار زیادی کالری به بدن برسانید.  می توانید از کره بادام زمینی هم برای افزایش وزن استفاده کنید.

وزن و حجم

4- گوشت قرمز و افزایش وزن

اگر به دنبال ساخت عضله های خود هستید گوشت قرمز یکی از بهترین مواد غذایی برای این کار می باشد. گوشت قرمز دارای لوسین می باشد که یک نوع آمینو اسید است که باعث تحریک بدن  برای ساخت عضله می باشد.  گوشت قرمز کراتین خیلی زیادی دارد. کراتین را بدنسازان بسیاری به عنوان مکمل استفاده می کنند.

5- ماهی آزاد و چرب

در بین همه مواد مغذی در بین ماهی ها، اسید امگا 3 فواید زیادی برای بدن دارد. برای همین بهتر است که در رژیم چاقی مقداری هم امگا 3 در نظر بگیرید. امگا 3 را در ماهی سالمون، ماهی های چرب و همچنین گوشت قرمز  می توانید پیدا کنید. این ماهی ها علاوه بر تامین پروتئین بدن باعث افزایش سرعت عضله سازی و همچین افزایش وزن و حجم می شوند.

وزن و حجم

6- میوه خشک مصرف کنید

برای این که مواد مورد نیاز بدن را تامین کنید بهتر است که میوه خشک مصرف کنید. میوه ی خشک شده علاوه بر طعم خوبی که دارد برای افزایش وزن نیز مناسب است. میوه ی خشک شده دارای مقداری فیبر است. اگر یک میان وعده عالی می خواهید بهترین کار اضافه کردن میوه ی خشک با مواد غذایی پروتئینی است.

7- آووکادو پر شده از چربی های سالم

آووکادو بر خلاف اکثر میوه ها، کالری بالایی دارد که باعث تاثیر بیشتر آن بر افزایش وزن می شود. 200 گرم آووکادو حدود 323 کالری، 17 گرم فیبر و 9 گرم چربی  می باشد. آووکادو دارای مقدار زیادی مواد معدنی، ویتامین و  ترکیبات گیاهی است.

وزن و حجم

8- شکلات تلخ پر از آنتی اکسیدان

شکلات تلخ پر از مواد مغذی و آنتی اکسیدان می باشد. شکلات ها یکی از موادی هستند که کالری بسیار زیادی را دارند. پس با مقدار کمی شکلات شما می توانید کالری بسیار زیادی بگیرید و این کار باعث می شود رژیم غذایی شما بهتر شود.

9- ماست پرچرب

اگر به دنبال یک میان وعده مناسب می گردید ماست پرچرب را به شما پیشنهاد می دهیم. ماست پرچرب دارای ترکیب خوبی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی است و همچنین مواد مغذی بسیاری در خود دارد. برای این که یک میان وعده دلنشین داشته باشید می توانید ماست را با مواد طعم دار مختلف مخلوط کنید. ماست می تواند یکی از مواد مناسب برای رژیم چاقی شما باشد.

10- چربی و روغن های سالم مصرف کنید

اگر به دنبال یک منبع بزرگ از کالری هستید باید به سراغ چربی ها و روغن های سالم بروید. تنها با اضافه کردن 15 میلی لیتر روغن به غذا حدود 135 کالری دریافت خواهید کرد. توصیه می کنیم از روغن هایی که به روغن سالم معروف هستند مثل روغن زیتون، روغن کانولا، نارگیل، آووکادو، روغن کنجد، روغن ذرت و از این قبیل روغن ها استفاده کنید.

 

یادتان باشد که برای این که افزایش وزن داشته باشید باید رژیم چاقی خود را به صورت منظم و برای مدت طولانی استفاده کنید؛ و با انجام تمرین های بدنسازی بجای این که کالری ها را به شکل چربی ذخیره کنید، به شکل عضله ذخیره نمایید.

منبع: Healthline

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]