اگرچه کاهش وزن و لاغری امری است که تقریبا برای همه افراد دشوار و سخت است اما طبیعتا کاهش وزن زنان بالای 40 سال می تواند یک مبارزه واقعی باشد زیرا در این زمان باید تغییرات هورمونی منحصر به فرد انجام شده و سبک زندگی به صورت درست تنظیم شود.

البته با تمام این موارد باید توجه داشته باشید که کاهش وزن در این فصل از زندگی نیز ممکن بوده و افراد می ‌توانند با یک برنامه ‌ریزی درست و ورزش های مناسب به وزن ایده آل خود برسند.

حال جهت آشنایی با ۷ راه حل برای کاهش وزن در این سن بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

مصرف میوه و سبزیجات برای کاهش وزن زنان بالای 40 سال

طبیعتا تغییر هورمون ها و فعالیت بدنی در زنان بالای ۴۰ سال موجب می ‌شود که کاهش وزن آنها دشوارتر و افزایش وزن، آسان تر شود.

اما در اینجا یکی از نکات بسیار کاربردی برای کاهش وزن زنان بالای 40 سال، استفاده درست از میوه و سبزیجات می باشد.

به طوری که باید در هر وعده غذایی نیمی از بشقاب خود را از میوه جات و سبزیجات پر کرده که این امر موجب می شود کالری کمتری دریافت نموده و در نهایت چربی بیشتری از دست دهید.

در این سن باید گوشت و محصولات لبنی و حبوبات کمتر مصرف نموده و به جای انواع شیرینی از انواع میوه تازه همچون سیب و توت به عنوان میان وعده استفاده کنید.

کاهش وزن زنان بالای 40 سال

صبحانه کامل و شام کمتر برای کاهش وزن

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای کاهش وزن در دهه چهارم زندگی، کامل خوردن صبحانه می باشد زیرا کارشناسان معتقد هستند اگر یک وعده صبحانه سالم که شامل جو دوسر یا هر نوع نان گندمی به همراه میوه می شود را مصرف کنید، نه تنها این امر موجب افزایش وزن شما نخواهد شد بلکه راحت ‌تر می ‌توانید وزنتان را پایین بیاورید.

همچنین باید در هر چند ساعت یک بار یک میان وعده مناسب مصرف کرده تا اشتهایتان کنترل شود. نکته دیگر برای کاهش وزن زنان بالای 40 سال، نصف کردن شام می باشد به طوری که باید سعی کنید شام سبک میل نموده و آخر شب غذای نخورید با این کار شما همه کالری مورد نیاز بدن را قبل از خواب به دست آورده و طبیعتا از چاقی جلوگیری خواهید کرد.

استفاده از غذاهای سالم اصل مهم در کاهش وزن

اگرچه کم خوردن غذا می تواند در کاهش وزن تاثیر داشته باشد اما باید توجه داشته باشید نکته مهم دیگر استفاده از غذاهای سالم می باشد که به عنوان یک اصل مهم در کاهش وزن زنان بالای 40 سال به آن اشاره شده است، زیرا در این زمان خانم ها ممکن است اوقات فراغت بیشتری داشته و از غذاهای فست فودی و غذاهای رستوران‌ها در هنگام گردش بیشتر استفاده کنند که این موارد جزو مهمترین عواملی است که منجر به چاقی میشود.

با این حال باید غذاهای سالم بپذیرد و به جای این که غذاها را در روغن زیاد سرخ کنید، آن را بخار پز کرده یا کباب نمایید.

کاهش وزن زنان بالای 40 سال

افزایش اعتماد بنفس برای کاهش وزن زنان بالای 40 سال

جالب است بدانید علاوه بر اینکه باید به خورد و خوراک تان توجه داشته باشید، سالم نگه داشتن روح و روان نیز از جمله مواردی است که برای کاهش وزن بسیار مهم می باشد به طوری که اگر با بالا رفتن سن اعتماد به‌ نفس شما کم شده است و احساس رضایت کمتری از خود می کنید امکان اینکه چاق شوید بیشتر خواهد بود.

در این زمان شما باید سعی کنید دستاوردهای گذشته خود را بیاد آورده تا کاهش وزن برایتان آسان تر شود.

کاهش وزن زنان بالای 40 سال

ورزش کرده و غده تیروئید را چک کنید

علاوه بر مواردی که گفته شد یکی دیگر از روش هایی که برای کاهش وزن زنان بالای 40 سال بسیار مهم است، ورزش کردن به صورت منظم میباشد به طوری که نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای سلامتی عمومی شما باید حداقل 2 بار در هفته به مدت یک تا دو ساعت فعالیت بدنی متوسط همچون پیاده روی یا کارهای سبک دیگر داشته که این عوامل طبیعتا برای شما کاهش وزن را به همراه خواهد داشت.

از طرفی دقت داشته باشید اگر شما تمامی موارد گفته شده را رعایت می کنید یعنی به صورت منظم ورزش کرد و غذای سالم به حد متعادل مصرف می کنید اما همچنان در کاهش وزن ناموفق هستید، ممکن است غده تیروئید شما درست کار نمی کند که این امر علیرغم افزایش وزن منجر به خستگی، درد مفاصل و عضلات و افسردگی نیز خواهد شد که باید به درمان آن بپردازید.

 

خیلی ممنون که این مطلب رو هم همراه ما بودید. در مطالب قبلی از در رابطه با کاهش وزن هوشمند با هدف گذاری SMART، ورزش های مناسب شکم و پشت، چه خوراکی خام رو نباید مصرف کنیم؟ صحبت کردیم، همچنین از 35 غذای کم کالری گفتیم و همچنین در رابطه با مسائل دیگه‌ای همچون ورزش نیمه حرفه‌ای و ورزش حرفه‌ای مطالبی نوشتیم همچنین  مطالبی دیگر در زمینه خوراکی‌ها و حتی خواص میوه‌های تابستانه گفتیم، انواع رژیم‌های غذایی، انواع روش‌های عضله سازی، انواع روش‌های تناسب اندام مطالبی در وبلاگ وجود دارد که می‌توانید مطالب آن را دنبال کنید.

همچنین برای اندازه گیری شاخص های سلامتی همچون BMI و اندازه گیری وزن و قد خود می‌توانید به فروشگاه دناتوزین سر زده و انواع محصولات همچون ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش و ترازو باشگاهی را با توجه به نیاز خود تهیه بفرمایید.

منبع: Verywellfit

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.