فصل تابستان، فصل میوه های رنگارنگی است که هر یک از آن ها علاوه بر طعم و مزه دوست داشتنی خود خاصیت های منحصر به فردی نیز دارند.

خواص میوه های تابستانی با توجه به شرایط فصلی که در آن قرار گرفته ایم متعدد بوده و به همین دلیل بهتر است جایی برای خوردن آن ها در طول روز و در رژیم غذایی تان بگنجانید تا در این فصل گرم، همیشه سالم و سرزنده باشید.

از رو این سعی کرده ایم در این مقاله با معرفی برخی میوه های تابستانی و خواص آن ها شما را در مصرف این میوه های پرفایده ترغیب کنیم. پس با ما همراه شوید.

مهم ترین خواص میوه های تابستانی چیست؟

باتوجه به اینکه تابستان گرم ترین فصل سال و میزان تعرق در این فصل بسیار بالاست از این رو می توان یکی از مهم ترین خواص میوه های تابستانی را آبرسانی به بدن و جبران آب از دست رفته به دلیل تعرق زیاد در این فصل می باشد.

در واقع این میوه های سالم شما را هیدراته نگه می دارند و از ایجاد مشکلات جسمی در تابستان جلوگیری می کنند.

میوه هندوانه و خواص آن

این میوه دارای مقدار زیادی آب است که بدن شما را هیدراته و شاداب می کند. وجود لیکوپن موجود در این میوه از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می کند.

هندوانه همچنین خطر چاقی ، بیماری های قلبی ، دیابت و موارد دیگر را کاهش می دهد.

خواص میوه های تابستانی

میوه انبه چه خواصی دارد؟

میوه انبه هم عروف به “پادشاه میوه ها” است. در میان خواص میوه های تابستانی باید گفت که انبه سرشار از ویتامین C و ویتامین A است که سیستم ایمنی بدن را سالم و قوی نگه می دارد. همچنین در کاهش کلسترول مفید است و باعث بینایی خوب می شود و از کوری شب و خشکی چشم جلوگیری می کند.

میوه انبه چه خواصی دارد؟

فواید و خواص هلو در تابستان

هلو دارای کالری کم و چربی اشباع نشده است. این میوه منبع خوبی از آنتی اکسیدان و ویتامین C است و همچنین سرشار از مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم ، فلوراید و آهن می باشد. همه این موارد باعث می شود هلو یک میوه عالی برای پوست باشد.

فواید و خواص هلو در تابستان

فواید آناناس در تابستان

طبق تحقیقات بسیاری در زمینه خواص میوه های تابستان از جمله آناناس، لازم است بدانید این میوه نیمی از ویتامین C لازم را که مصرف آن روزانه توصیه می شود؛ تشکیل می دهد. بعلاوه اینکه این میوه برای تقویت چشم، استخوان ها و حتی هضم غذا بسیار مفید است.

فواید و خواص آناناس در تابستان

خواص معجزه آسای انگور

انگور علاوه بر اینکه از نظر طعم شیرین و بسیار لذیذ است، سرشار از ویتامین های ، ، B6 می باشد. همچنین این میوه خوش طعم و پرخاصیت منبع خوبی از مواد معدنی مهم از قبیل پتاسیم ، فسفر، منیزیم، کلسیم، آهن و سلنیوم است که مصرف آن به عنوان پرخاصیت ترین میوه تابستانی توصیه می شود.

فواید و خواص انگور در تابستان

دیگر خواص میوه های تابستانی

علاوه بر مواردی که اشاره شد می توان به خواص طالبی نیز اشاره کرد؛ این میوه یکی از بهترین میوه ها برای حفظ فشار خون سالم است که مقادیر زیادی آب و پتاسیم دارد.

این میوه از نظر پوست بسیار مفید است زیرا منبع خوبی از ویتامین C و مس است. به همین جهت می توان یکی دیگر از خواص میوه های تابستانی از جمله هلو و طالبی را داشتن پوستی زیبا، شفاف و جوانتر دانست.

یکی دیگر از میوه های تابستانه که البته طرفداران بسیاری نیز دارد، گیلاس است. این میوه حاوی مقادیر بالایی ملاتونین است که برای داشتن خوابی راحت و آرام توصیه می شود.

مصرف گیلاس به عنوان یک میوه تابستانی خوش طعم و لذیذ می توانید درد مفاصل خود را کاهش داده و از ابتلا به دیابت در امان بمانید.

این میوه حافظه را نیز تقویت می کند و مصرف منظم آن گزینه مناسبی برای کاهش وزن و لاغری بشمار می رود.

کلام پایانی

با توجه به خواص میوه های تابستانی و فواید متعددی که در این مقاله برای برخی از این میوه ها گفته شد، لازم است بدانید میوه های تابستانی می توانند جایگزین خوبی برای تنقلات مضر و پرکالری باشند.

از جمله ویژگی هایی که این میوه ها دارند مصرف آن ها به عنوان آب میوه و میان وعده نیز می باشد. از این رو علاوه بر تنوع بالایی که در انتخاب این میوه ها دارید، می توانید از روش های سالم و کاملا طبیعی برای کاهش وزن، داشتن پوست و موی شاداب تر و در نتیجه بدنی سالم تر استفاده کنید و از خوردن خوشمزه ترین میوه های تابستانی نهایت لذت را ببرید.

خواص میوه های تابستانی

در نهایت در مطالب قبلی از در رابطه با چه خوراکی خام رو نباید مصرف کنیم؟ صحبت کردیم، همچنین از 35 غذای کم کالری گفتیم و همچنین در رابطه با مسائل دیگه‌ای همچون ورزش نیمه حرفه‌ای و ورزش حرفه‌ای مطالبی نوشتیم همچنین  مطالبی دیگر در رابطه با سلامت روان در دوران قرنطینه و همچنین نحوه تهیه نوشیدنی انرژی زا در خانه برای روزهای قرنطینه، انواع رژیم‌های غذایی، انواع روش‌های عضله سازی، انواع روش‌های تناسب اندام مطالبی در وبلاگ وجود دارد که می‌توانید مطالب آن را دنبال کنید.

همچنین برای اندازه گیری شاخص های سلامتی همچون BMI و اندازه گیری وزن و قد خود می‌توانید به فروشگاه دناتوزین سر زده و انواع محصولات همچون ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش و ترازو باشگاهی را با توجه به نیاز خود تهیه بفرمایید.

منبع: skymetweather

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.