در مطالب قبلی انواع رژیم های غذایی را بررسی کردیم و مطالبی در رابطه با انواع رژیم های غذایی نوشتیم که آخرین آن ها رژیم شیر بود. 

در این مطلب قصد داریم تا تاثبر نوشابه بر کاهش وزن و سلامتی را مورد بررسی قرار دهیم. 

افرادی که رژیم دارند همیشه به دنبال سریع ترین و ساده ترین راه برای کاهش وزن خود هستند.

اگر که شما هم به دنبال کاهش وزن باشید می دانید که یک ساده ترین  و سریعترین راهی در این باره وجود ندارد اما یک راه هست که تغییر بزرگی رو برای شما بوجود می آورد.

شما باید یاد بگیرید که نوشابه را از رژیم غذایی خودتان حذف کنید.

نوشابه ها سرشار از کالری هستند و اگر به استفاده از آن ها عادت کنید قطعا روز به روز به وزن و سایز شما اضافه می شود.

کالری موجود در نوشابه به هیچ وجه به برندی که استفاده می کنید مربوط نمی شود و همه ی آن ها باعث افزایش کالری مصرفی شما می شوند.

به طور مثال یک قوطی نوشابه حاوی 140 کالری و 39 گرم شکر است. این میزان از کالری حتی در پپسی و کانادا درای مقداری بیشتر نیز هست.

نوشابه

با یک نگاه شاید این میزان کالری به نظر شما کم بیاید اما اگر شما از طرفداران استفاده از اندازه های بزرگ آن ها که در فست فود ها می دهند باشید، با مصرف آن ها، حتی بدون مصرف غذا هم، چند صد کالری در  آن روز استفاده دریافت کرده اید.

کالری در نوشیدنی های جایگزین

شاید برخی افراد با حذف نوشابه از رژیم غذایی خود، به استفاده از آب میوه ها و نوشیدنی های دیگر روی آورند که این نوشیدنی ها نیز سرشار از شکر می باشد و کالری دریافتی را در طی روز افزایش می دهد.

بهتر است از نوشیدنی های جایگزین نوشابه نیز استفاده نکنید چون در برخی مواقع ممکن است میزان کالری آن ها دقیقا مشابه با نوشابه باشد.

در زیر می توانید دسته ای از آب میوه های مختلف را ببینید تا بتوانید برای انتخاب جایگزینی برای نوشیدن بهتر تصمیم بگیرید.

  • آبمیوه‌هایی با ارزش غذایی پایین: آب سیب، آب انگور سفید و آب گلابی.
  • آبمیوه‌هایی با ارزش غذایی بالا: آب پرتقال، آب انگور سیاه، آب گوجه فرنگی و آب سبزیجات.
  • آبمیوه‌های حاوی شکر پایین: آب گوجه ‌فرنگی و آب سبزیجات.

میزان مصرف کل نوشابه در یک سال

آیا تا به حال میزان کالری مصرفی نوشابه خود را طی سال محاسبه کرده اید؟ با یک محاسبه ساده ریاضی می توان به این موضوع پی برد.

  • اگر روزانه حدودا 1.5 لیتر(حدود 6 قوطی) مصرف کنید: روزی ۶۰۰ کالری اضافی دریافت خواهید کرد که در طی سال به عدد ۲۱۹۰۰۰ کالری خواهد رسید.
  • اگر روزانه 1.2 لیتر(حدود 5 قوطی) مصرف کنید: روزی ۴۸۰ کالری اضافی دریافت خواهید کرد که در طی سال به عدد ۱۷۵۲۰۰ کالری خواهد رسید.
  • اگر روزانه 0.9 لیتر (حدود 4 قوطی) مصرف کنید: روزی ۳۶۰ کالری اضافی دریافت خواهید کرد که در طی سال به عدد ۱۳۱۴۰۰۰ کالری خواهد رسید.
  • اگر روزانه 0.6 لیتر (حدود 3 قوطی) مصرف کنید: روزی ۲۴۰ کالری اضافی دریافت خواهید کرد که در طی سال به عدد ۸۷۶۰۰ کالری خواهد رسید.
  • اگر روزانه 0.4 (حدود 2 قوطی) مصرف کنید: روزی ۱۹۲ کالری اضافی دریافت خواهید کرد که در طی سال به عدد ۷۰۰۸۰ کالری خواهد رسید.
  • اگر روزانه 0.3 (حدود 1 قوطی) مصرف کنید: روزی ۱۴۴ کالری اضافی دریافت خواهید کرد که در طی سال به عدد ۵۲۵۶۰ کالری خواهد رسید.

نوشابه

حالا اگر این محاسبات را برای اضافه وزن خود نیز در نظر نگیریم، میزان هزینه هایی که برای نوشابه نیز در طی سال دارید نیزاگر محاسبه کنید به همین میزان عجیب خواهد بود.

نوشابه را حذف کنید تا سالم بمانید

اگر شما یاد بگیرید که چطور مصرف نوشابه را قطع کنید، از مزایای زیادی بهره خواهید برد. محققان دریافته اند مصرف نوشابه باعث بالا رفتن وزن، ابتلا به دیابت و مقاومت بدن نسبت به انسولین می شود. پس با کنار گذاشتن نوشابه از رژیم غذایی خود علاوه بر کاهش وزن می توانید از مزایای زیر نیز بهره ببرید.

  • خواب بهتر.
  • سلامت بهتر دندان‌ها.
  • بهبود سطح انرژی (به خصوص اگر آب را جایگزین نوشابه کنید).
  • کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲.
  • بهبود سلامت قلب و فشار خون.
  • کاهش ریسک ابتلا به پوکی استخوان.
  • کاهش اضطراب و عصبانیت؛

نوشابه را حذف کنید تا وزنتان کاهش یابد

فکر می کنید با مصرف نکردن نوشابه چقدر وزنتان کم می شود؟

با اعدادی که در زیر اعلام می کنیم می توانید انگیزه ای دو چندان برای کنار گذاشتن نوشابه بگیرید.

  • اگر روزانه ۶ قوطی مصرفیخود را با آب جایگزین کنید، به میزان ۲۱۹۰۰ کاهش کالری یا ۲۷ کیلوگرم کاهش وزن در طی سال خواهید داشت.
  • اگر روزانه ۵ قوطی مصرفی خود را با آب جایگزین کنید، به میزان ۱۷۲۵۰۰ کاهش کالری یا ۲۲ کیلوگرم کاهش وزن در طی سال خواهید داشت.
  • اگر روزانه ۴ قوطی مصرفی خود را با آب جایگزین کنید، به میزان ۱۳۱۴۰۰ کاهش کالری یا ۱۶ کیلوگرم کاهش وزن در طی سال خواهید بود.
  • اگر روزانه ۳ قوطی مصرفی خود را با آب جایگزین کنید، به میزان ۸۷۶۰۰ کاهش کالری یا ۱۱ کیلوگرم کاهش وزن در طی سال خواهید بود.
  • اگر روزانه ۲ قوطی مصرفی خود را با آب جایگزین کنید، به میزان ۷۰۰۸۰ کاهش کالری یا ۹ کیلوگرم کاهش وزن در طی سال خواهید بود.
  • اگر روزانه ۱ قوطی مصرفی خود را با آب جایگزین کنید، به میزان ۵۲۵۶۰ کاهش کالری یا ۶ کیلوگرم کاهش وزن در طی سال خواهید بود.

نوشابه

اگر کالری مصرفی روزانه‌ی خود با این کالری ها مقایسه کنید، متوجه خواهید شد نوشابه چقدر این مقدار را افزایش خواهد داد، بدون اینکه ارزش غذایی خاصی را اضافه کند.

چطور مصرف نوشابه را متوقف کنیم؟

خب حالا چطور این عادت مصرف آن را کنار بگذاریم؟

شاید استفاده از نوشیدنی های رژیمی برای افرادی که هر روز از آن مصرف می کرده اند، راه حل خوبی باشد.

بهتر است در ابتدا مقدرا مصرفی خود را پایین بیاورید و همراه با آن مقدار زیادی آب مصرف کنید.

به تدریج از نسبت مصرف نوشابه کم کنید.

اگر هم که خیلی طرفدار نوشیدن آب نیستید سعی کنید برای خود آب را با برخی مرکبات طعم دار کنید و اگر که به گاز نوشابه علاقه دارید سعی کنید مقداری آب گازدار را طعم دار استفاده کنید.

در نهایت باید گفت مصرف گهگاه نوشابه و نوشیدنی های ورزشی مشکل خاصی به وجود نمی آورد اما نباید مصرف آن ها به عادت روزانه تبدیل شود.

پس با کمی تغییر می توانید نوشابه مصرف نکنید تا وزنتان کاهش یابد و وضعیت سلامتی بدن شما بهبود یابد.

منبع:vreywellfit.com

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.