قطعا لذیذترین غذا با سیب زمینی کتلت و سیب زمینی تنوری است که توانسته تعداد زیادی از افراد را به سمت خود جذب کند. این روزها سیب زمینی سرخ شده با انواع سس ها جزو خوشمزه ترین خوراکی هایی می باشد که در مجالس و مکان های زیادی با استقبال خوبی رو شده است. اما فراموش نکنید که غذاهای دلچسب زیادی وجود دارد که می توان با سیب زمینی تهیه نمود و رنگ و لعاب فوق العاده ای را به سفره های خود داد.

تهیه چند غذا با سیب زمینی

سیب زمینی جزو پر مصرف ترین صیفی جاتی است که معمولا می توان با آن غذاهای بسیار ساده و یا بسیار لوکس تهیه کرد. در واقع ساده ترین غذایی که می توان با سیب زمینی درست کرد پوره سیب زمینی یا همان سیب زمینی پیاز است که با استفاده از سیب زمینی پخته شده با پیازداغ و برخی ادویه ها تهیه می شود. اما جدیدترین غذا با سیب زمینی سوپ ژامبون به همراه سیب زمینی است که در کنار مواد دیگری مانند کرفس، کره، شیر، مقداری آرد و انواع ادویه جات پخته می شود. جالب ترین غذا که می توان با سیب زمینی درست کرد کومپیر ترکیه می باشد که معمولا داخل سیب زمینی خام را خالی کرده و داخل شکم آن را از مخلفات زیادی مانند ذرت، کالباس، نخود فرنگی و…..پر می کنند و سپس در فر قرار می دهند تا سیب زمینی در دمای متعادلی کاملا پخته شود.

چند غذا با سیب زمینی

خوشمزه ترین غذا با سیب زمینی

کمتر کسی هست که تاکنون خوردن سیب زمینی تنوری را تجربه نکرده باشد. در واقع این غذا یکی از لذیذترین غذاهایی است که می شود با سیب زمینی تهیه کرد. جالب است بدانید که سیب زمینی تنوری، مقدار زیادی از نشاسته خود را در اثر حرارت بالا از دست می دهد، بنابراین این نوع خوراکی فوق العاده نمی تواند باعث چاقی افراد گردد. یکی دیگر از لذیذترین غذا با سیب زمینی که کمی هم از نظر ظاهری به کبه شباهت دارد سیب زمینی شکم پر است که اغلب به آن دلمه سیب زمینی می گویند. در روش پخت این غذا معمولا شکم سیب زمینی را ابتدا خالی کرده سپس با موادی مانند تخم مرغ، پیازداغ، گوشت گوسفندی به صورت چرخ کرده و همچنین سبزیجات معطر و کمی ادویه پر می کنند و در نهایت سیب زمینی را مانند برنج با مقدار کمی آب دم می اندازند.

انواع غذاهای لذیذ با سیب زمینی

کروکت سیب زمینی به همراه مقداری سوسیس از جمله غذاهای فرنگی است که طعم بی نظیری دارد و می تواند برای تمام ذائقه ها مناسب باشد. البته این نوع غذا با سیب زمینی در کنار انواع غذاهای ایرانی که با سیب زمینی تهیه می شوند مانند:

  • خورش سیب زمینی
  • کتلت
  • کوکو سیب زمینی
  • خوراک سیب زمینی

و… می تواند طعم متفاوت تری را داشته باشد. البته کبه سیب زمینی که یک نوع غذای عربی است توانسته این مجموعه از غذاهای تهیه شده از سیب زمینی را کامل تر کند. برای درست کردن کبه سیب زمینی لازم است تا مقداری سیب زمینی را به همراه نشاسته، آرد سوخاری، گوشت گوسفندی چرخ شده و مقداری ادویه مخلوط کرده سرخ نمود تا همگی تفت بخورند. سپس در دمای متعادلی دم افتاده شوند.

غذاهای لذیذ با سیب زمینی

آشنایی با چند غذای نونی

خوراک سیب زمینی جزو معروف ترین و خوشمزه ترین غذا با سیب زمینی است که معمولا در تمام خانواده های ایرانی طبخ می شود. این نوع غذا در کنار پنیر پیتزا طعم دلچسب تری پیدا می کند که غالبا سرو آن با نان می تواند طعم به یاد ماندنی را در خاطره هر فردی باقی بگذارد. سوفله سیب زمینی که شکلی شبیه به پفک دارد نامی فرانسوی دارد اما معمولا در ایران طرفداران زیادی را به سمت کشانده است، این غذا بیشتر برای دورچین و یا دسر استفاده می شود اما با قرار دادن مقداری گوشت چرخ کرده در محتویات آن می توان این غذا را جزو یک غذای نونی قرار داد. پیراشکی با خمیر سیب زمینی یکی دیگر از محبوب ترین غذاهایی است که بارها اسم آن را شنیده ایم.

چند غذای نونی با سیب زمینی

مشهورترین غذا نونی با سیب زمینی

از دیگر غذاهایی که با سیب زمینی درست می شود و معمولا همه ما بارها خوردن آن را تجربه کرده ایم سالاد الویه است. این غذا با سیب زمینی پایه ثابت بسیاری از مجالس عروسی و مهمانی های رسمی می باشد و غالبا سیب زمینی پخته شده در کنار خیارشور، ژامبون مرغ و سس مایونز می تواند طعم بی نظیری را به هر میز شامی بدهد. خوب است بدانید به غیر از غذاهایی که تا اینجا نام بردیم تعداد زیادی غذای دیگر وجود دارد که با اضافه کردن سیب زمینی می توانند طعم لذیذتری را به خود بگیرند که دسته ای از این غذاها عبارتند از:

  • سیب زمینی پنیری
  • اشکنه سیب زمینی
  • توپک سیب زمینی
  • رولت سیب زمینی

خیلی ممنون که این مطلب رو هم همراه ما بودید. در مطالب قبلی در رابطه با 8 خوراکی سالم برای دیدن فیلم، دستور تهیه 5 نوع چیپس سالم و خوشمزه، 6 نوشیدنی مهم برای تنظیم فشار خون، ۸ ماده غذایی انرژی زا برای مبارزه با خستگی، لاغری طبیعی با نکاتی از پزشکان، فواید زود شام خوردن، رژیم فیبر، کاهش وزن زنان بالای 40 سال، کاهش وزن هوشمند با هدف گذاری SMART، ورزش های مناسب شکم و پشت، چه خوراکی خام رو نباید مصرف کنیم؟ صحبت کردیم، همچنین از 35 غذای کم کالری گفتیم و همچنین در رابطه با مسائل دیگه‌ای همچون ورزش نیمه حرفه‌ای و ورزش حرفه‌ای مطالبی نوشتیم همچنین مطالبی دیگر در زمینه خوراکی‌ها و حتی خواص میوه‌های تابستانه گفتیم، انواع رژیم‌های غذایی، انواع روش‌های عضله سازی، انواع روش‌های تناسب اندام مطالبی در وبلاگ وجود دارد که می‌توانید مطالب آن را دنبال کنید.

همچنین برای اندازه گیری شاخص های سلامتی همچون BMI و اندازه گیری وزن و قد خود می‌توانید به فروشگاه دناتوزین سر زده و انواع محصولات همچون ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش و ترازو باشگاهی را با توجه به نیاز خود تهیه بفرمایید.

منبع: countryliving

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.