امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان به دنبال راهنمای استفاده از بی نظیرترین ماده غذایی انرژی زا هستند تا از این طریق انرژی مورد نیاز خود را برای انجام فعالیت های مختلف داشته باشند.

شما نیز می توانید مصرف انواع مغزها، قهوه و تخم مرغ را در لیست رژیم غذایی خود قرار دهید.

8 ماده غذایی انرژی زا

آیا شما نیز به دنبال بهترین و بی نظیرترین ماده غذایی انرژی زا هستید؟

آیا می دانید که با مصرف کدام یک از مواد غذایی در طول روز می توانید انرژی بسیار بالایی را برای انجام کارهای روزانه‌ی خود داشته باشید؟ از شما می خواهیم که این مقاله را تا انتها همراهی کرده و جالب ترین اطلاعات را نیز در این خصوص به دست آورید.

ماده غذایی انرژی زا به موادی گفته می شود که در عین سالم بودن، از میزان کالری و انرژی بسیار بالایی نیز در مقایسه با دیگر مواد بهره مند باشد.

همچنین این مواد از اصلی ترین مواد غذایی می باشد که انرژی مورد نیاز بدن را در طول روز تامین و کنترل کرده و شما را در انجام حتی سخت ترین کارها نیز یاری می کنند.

حال شما نیز می توانید با این مواد غذایی بسیار پرکالری و انرژی زا از نزدیک آشنا شوید و آنها را در لیست رژیم غذایی خود قرار دهید. از مهمترین و اصلی ترین مواد غذایی انرژی زا می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • موز
  • برنج قهوه ای
  • قهوه
  • تخم مرغ
  • مغزها
  • چای سبز
  • آب
  • سیب

در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از مهمترین و اصلی ترین مواد غذایی انرژی زا توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

موز: ماده غذایی انرژی زا

همانطور که می دانید موز یکی از مهمترین و شناخته شده ترین ماده غذایی انرژی زا می باشد که یکی از بهترین منبع پتاسیم، کربوهیدرات و ویتامین ب 6 می باشد و می تواند نه تنها خستگی روزانه شما را رفع کرده، بلکه انرژی بسیار خوبی را نیز در اختیارتان قرار دهد.

شما می توانید این میوه بسیار مقوی را در رژیم غذایی خود قرار دهید و از این طریق به بهترین شکل ممکن توان و انرژی لازم را برای انجام کارهای روزانه داشته باشید.

همچنین شما می توانید این میوه را در میان وعده های خود میل کرده و از این طریق شاهد دریافت انرژی بسیار بالایی شوید.

موز برای مبارزه با خستگی

برنج قهوه ای

اگر شما نیز به دنبال مهمترین و اصلی ترین ماده غذایی انرژی زا برای رفع خستگی های روزانه خود هستید، می توانید برنج قهوه ای را در اولویت های خود قرار دهید.

این برنج بر خلاف برنج های سفید از میزان انرژی بسیار بالایی برخوردار بوده و ارزش غذایی بهتری را نیز دارد.

شما می توانید با جایگزین کردن برنج قهوه ای به جای برنج سفید، به انرژی مورد نظر خود دست پیدا کرده و خستگی های روزانه خود را نیز از بین ببرید.

همچنین در نظر داشته باشید که این محصول سرشار از ویتامین ها، فیبرها و مواد معدنی می باشد و به همین دلیل می تواند سلامت بدن شما را نیز تضمین نماید.

برنج قهواه‌ای برای مبارزه با خستگی

قهوه

قهوه یکی از دیگر ماده غذایی انرژی زا می باشد که می توانید خستگی و کمبود انرژی شما را رفع کرده و انرژی بسیار مثبتی را نیز برای تان به ارمغان آورد.

این ماده ی بسیار تلخ می تواند میزان هوشیاری شما را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد و انتقال جریان خون به مغزتان را افزایش داده و از این طریق میزان خستگی را از بدن تان به دور نماید.

شما نیز می توانید برای کنترل میزان انرژی و رفع خستگی کاذب بدن تان، روزانه یک فنجان از این محصول را میل کرده و انرژی بسیار خوبی را از آن دریافت کنید.

قهوه برای مبارزه با خستگی

مغزها

یکی دیگر از مهمترین و اصلی ترین ماده غذایی انرژی زا را مغزهای مختلف تشکیل داده است که این مواد غذایی را می توانید در میان وعده های خود جای دهید و میل کنید.

مغزهای بادام، پسته و گردو سرشار از چربی های سالم و کربوهیدرات ها می باشد و می توانند با آزاد کردن انرژی به شکل آرام در بدن، انرژی و کالری مورد نیاز شما را تامین کنند.

همچنین این مواد غذایی دارای پروتئین نیز بوده و برای رشد و سلامت بدن شما از مهمترین و اصلی ترین مواد غذایی به شمار می آید.

شما نیز سعی کنید روزانه به مقدار مشخصی از تازه ترین و سالم ترین این مواد غذایی استفاده لازم را داشته باشید.

خیلی ممنون که این مطلب رو هم همراه ما بودید. در مطالب قبلی از در رابطه با لاغری طبیعی با نکاتی از پزشکان،  فواید زود شام خوردن، رژیم فیبر، کاهش وزن زنان بالای 40 سال، کاهش وزن هوشمند با هدف گذاری SMART، ورزش های مناسب شکم و پشت، چه خوراکی خام رو نباید مصرف کنیم؟ صحبت کردیم، همچنین از 35 غذای کم کالری گفتیم و همچنین در رابطه با مسائل دیگه‌ای همچون ورزش نیمه حرفه‌ای و ورزش حرفه‌ای مطالبی نوشتیم همچنین  مطالبی دیگر در زمینه خوراکی‌ها و حتی خواص میوه‌های تابستانه گفتیم، انواع رژیم‌های غذایی، انواع روش‌های عضله سازی، انواع روش‌های تناسب اندام مطالبی در وبلاگ وجود دارد که می‌توانید مطالب آن را دنبال کنید.

همچنین برای اندازه گیری شاخص های سلامتی همچون BMI و اندازه گیری وزن و قد خود می‌توانید به فروشگاه دناتوزین سر زده و انواع محصولات همچون ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش و ترازو باشگاهی را با توجه به نیاز خود تهیه بفرمایید.

منبع: verywellfit

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.