مسئله تنظیم فشار خون از جمله موارد حیاتی به شمار می آید که لازم است تا آن را جدی بگیریم؛ زیرا سالانه در کشورمان تعداد زیادی افراد بر اثر بالا بودن فشار خون و یا افت فشار خون به مرگ و میر دچار می شوند.

البته گروهی از این افراد با مصرف داروهای شیمیایی مربوط به تنظیم فشار خون، مجبور هستند عوارض زیادی را تحمل کنند، اما خوب است بدانید داشتن یک رژیم غذایی مناسب و تغییراتی اساسی در سبک زندگی افراد از جمله ضروریاتی می باشد که در ابتدا می بایست با استفاده از نوشیدنی های طبیعی استارت بخورد.

اما ببینیم این نوشیدنی های اعجاب انگیز کدامند؟

 ارتباط تنظیم فشار خون با مواد خوراکی

عده زیادی از افراد جهت کاهش دادن فشار خون سعی می کنند تا از خوردن غذاهای چرب، شور و پرکالری دوری کنند و از طرف دیگر افرادی که همیشه با افت فشار خون رو به رو هستند سعی می کنند با خوردن غذاهای شور و شیرین فشار خود را در حد نرمالی نگه دارند.

اما متاسفانه انجام چنین کارهایی به صورت گذرا می باشد و تنها در چندین  ساعات اولیه می تواند این تنظیم فشار خون را انجام دهد.

بنابراین بهتر است با مصرف روزانه مقدار مشخصی از سبزیجات و میوه های متنوع در تمام طول عمر خود یک فشار ایده الی را تجربه کنید.

تنظیم فشار خون

6 نوشیدنی مهم برای تنظیم فشار خون

اگر چه ورزش های سبک و داشتن تحرک می تواند فشار خون را تا حد زیادی تنظیم کند اما غالبا با توجه به زندگی ماشینی امروزه و مسئله آپارتمان نشینی، انجام چنین حرکاتی برای اغلب افراد میسر نیست.

پس قطعا علاوه بر اجرای حرکات ورزشی و تعدادی از غذاها همچنان برخی از نوشیدنی ها مانند:

  • آب

  • آب چغندر

  • آب انار

  • چای ترش

  • شیر بدون چربی

  • آب لیمو

می توانند تاثیر بسزایی در تنظیم فشار خون افراد داشته  باشند.

مهمترین نوشیدنی برای کنترل فشار خون

از آنجایی که دو سوم حجم بدن را آب تشکیل داده است پس هیچ نوشیدنی همانند مقدار مشخصی آب گوارا نمی تواند موضوع اختلال فشار خون را برطرف نماید، از طرفی آب جزو سالم ترین و ارزان ترین نوشیدنی است که توانسته در هر زمان و هر مکانی در دسترس باشد.

البته به یاد داشته باشید که مصرف آب معدنی به دلیل داشتن مقادیری از کلسیم و منیزیم می تواند در کاهش فشار خون نقش موثرتری را ایفاء کند. بنابراین به شما توصیه می کنیم با مصرف روزانه هشت لیوان آب نوشیدنی و یا مقدار مشخص دیگری متناسب با وزنتان همچنان فشار خون خود را در حد نرمالی تنظیم نمایید.

تنظیم فشار خون

خوشمزه ترین نوشیدنی برای کنترل فشار خون

چغندر از جمله صیفی جاتی می باشد که اساسا به عنوان منبع مناسبی از پتاسیم و فولاد معرفی شده است، پس این دو ماده موثر می تواند در تنظیم فشار خون به عنوان دو عنصر مهم نام برده شوند، از طرفی دیگر چغندر سرشار از نیترات می باشد که در هنگام هضم به ماده دیگری به نام نیتریت تبدیل شده و به سمت رگ های خونی هدایت می شود و می تواند عملکرد گردش خون و در نهایت فشار خون را بهبود ببخشد.

پس به شما توصیه می کنیم روزانه به میزان 1_2 فنجان آب چغندر را مصرف کنید و تاثیر آن را هم پای قرص نیترات در نظر بگیرید.

مصرف چند نوشیدنی برای کاهش فشار خون

خوب است بدانید آنزیمی در بدن وجود دارد با نام مبدل آنژیوتانسین که عامل مهمی در افزایش فشار خون به حساب می آید که در این میان آب انار به خوبی می تواند تولید این آنزیم در بدن را مهار کند.

چای ترش از جمله دمنوش های فوق العاده ای است که با داشتن فیتوشیمیایی زیست فعالی می تواند واکنشی شبیه به آب و آب انار را در تنظیمات بدن داشته باشد، از طرفی به دلیل وجود پتاسیم و کلسیم در شیر همچنان نوشیدن مقداری شیر در طول روز می تواند به عنوان یک ماده شگفت انگیز در تنظیم فشار خون بسیار موثر عمل کند، البته فراموش نکنید که شیر کم چرب مقدار بیشتری کلسیم را در خود جای داده است.

مصرف چند نوشیدنی برای کاهش فشار خون

 موثرترین نوشیدنی برای کاهش فشار خون

همیشه آب لیمو و آبغوره بدون نمک جزو موثرترین نوشیدنی هایی بوده اند که کار تنظیم فشار خون را انجام می دهند.

البته آب لیمو به غیر از کاهش فشار خون می تواند انعطاف و نرمی زیادی را در رگ های خونی به وجود آورد و به دلیل داشتن مقادیری ویتامین C به دفع رادیکال های بدن کمک بسزایی کند.

مخلوط آب و دانه چیا از دیگر نوشیدنی های دلپذیری است که می تواند خون را رقیق کرده و در کوتاهترین مدت  فشار خون را کاهش دهد.

خیلی ممنون که این مطلب رو هم همراه ما بودید. در مطالب قبلی از در رابطه با، ۸ ماده غذایی انرژی زا برای مبارزه با خستگی،  لاغری طبیعی با نکاتی از پزشکان،  فواید زود شام خوردن، رژیم فیبر، کاهش وزن زنان بالای 40 سال، کاهش وزن هوشمند با هدف گذاری SMART، ورزش های مناسب شکم و پشت، چه خوراکی خام رو نباید مصرف کنیم؟ صحبت کردیم، همچنین از 35 غذای کم کالری گفتیم و همچنین در رابطه با مسائل دیگه‌ای همچون ورزش نیمه حرفه‌ای و ورزش حرفه‌ای مطالبی نوشتیم همچنین  مطالبی دیگر در زمینه خوراکی‌ها و حتی خواص میوه‌های تابستانه گفتیم، انواع رژیم‌های غذایی، انواع روش‌های عضله سازی، انواع روش‌های تناسب اندام مطالبی در وبلاگ وجود دارد که می‌توانید مطالب آن را دنبال کنید.

همچنین برای اندازه گیری شاخص های سلامتی همچون BMI و اندازه گیری وزن و قد خود می‌توانید به فروشگاه دناتوزین سر زده و انواع محصولات همچون ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش و ترازو باشگاهی را با توجه به نیاز خود تهیه بفرمایید.

منبع: Food.ntv

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.