[vc_row section_bg_color=”#ffffff”][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، بیشتر افراد به دنبال تاثیر بلند مدت و سریع می باشند. همینطور همه می‌دانیم ورزش و رژیم غذایی سالم، بهترین روش برای کاهش وزن است. اما آیا راه‌حل بهتری هم برای این موضوع وجود دارد؟

یکی از جدیدترین و رایج‌ترین روش های کاهش وزن، استفاده از دارچین و عسل در رژیم غذایی روزانه، است. شما می‌توانید از این ترکیب در چای، به‌عنوان چاشنی در غذا یا به‌طور مستقیم استفاده کنید. اما آیا واقعا فقط با استفاده از عسل و دارچین می‌توان وزن کم کرد؟

در مطلب قبلی در رابطه با رژیم ایتالیایی و سبک زندگی آن‌ها صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم تا با بررسی این موضوع به جواب این سوال برسیم که آیا با استفاده از عسل و دارچین می‌توان وزن کم کرد یا خیر؟

دلیل خوب بودن عسل چیست؟

کلمه‌ی عسل با عشق، زندگی و سلامت همراه است. این ماده غذایی یکی از مواد غذایی اصلی برای رژیم عسل و دارچین است. در واقع عسل خواص بسیاری برای سلامتی دارد، مثلا زمانی که آن را به‌صورت موضعی استفاده کنید خاصیت ضدمیکروبی دارد.

 در واقع این بدین معناست که عسل ضخامتش، پی‌اچ (PH) پایین و آب اکسیژنه‌ی تولیدشده توسط آنزیم‌های آن، از عفونت باکتریایی جلوگیری می‌کند.

عسل

در واقع تحقیقات نشان می‌دهد عسل در درمان زخم‌های عفونی و سوختگی بسیار مؤثر خواهد بود. همچنین به‌عنوان یک داروی بدون نیاز به نسخه می‌تواند سرفه‌های شما را بهبود ببخشد.

از جمله مزایای عسل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عسل ضد سرطان است
  • خاصیت آنتی بیوتیکی دارد
  • تقویت حافظه
  • درمان سرماخوردگی و سرفه
  • درمان بی‌خوابی
  • حل مشکلات پوستی
  • پیشگیری از دیابت و درمان زخم‌های دیابتی
  • بهبود کارکرد سیستم گوارشی بدن
  • کاهش کلسترول
  • بهبود گردش خون
  • افزایش زیبایی پوست

دلیل خوب بودن دارچین چیست؟

بوی خوش دارچین به سال‌های بسیار دور بر می گردد. مصری‌های باستان از دارچین برای مومیایی کردن استفاده می‌کردند و در زمان امپراطوری روم، قیمت آن ۱۵ برابر بیشتر از نقره بود.

همانند عسل، دارچین نیز یکی از مواد غذایی اصلی رژیم عسل و دارچین است و خواص دارویی بسیاری دارد. تحقیقات نشان داده است دارچین می‌تواند همانند آنتی‌بیوتیک‌ها و ضد‌انگل‌ها را عمل کند و به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان، در بهبود زخم‌ها مؤثر باشد و حتی ممکن است فشار‌خون و کلسترول را نیز کاهش دهد. مانند عسل، تحقیقات اندکی دارچین را نیز عامل کاهش وزن می‌دانند.

از جمله مزایای دارچین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- منبع غنی آنتی اکسیدان

 این ماده غذایی از لحاظ غنی بودن در آنتی اکسیدان، رتبه‌ی هفتم را در بین مواد غذایی مختلف دارد.

2- خواص ضد التهابی

 به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در دارچین و دارا بودن خاصیت ضد التهابی، خطر ابتلا به سرطان و حمله قلبی کاهش یافته و عملکرد مغز بهبود می‌یابد.

3- محافظ قلب

 یکی از خواص دیگر این ماده غذایی تاثیر آن در کاهش ابتلا به عوامل بیماری‌های قلبی انند فشار خون، کلسترول و تری‌گلیسرید است.

4- مقابله با دیابت

 این ماده غذایی از طرفی قند خون را کاهش داده و از طرفی دیگر میزان خساسیت هورمون انسولین (تنظیم کننده‌ی قند خون) را افزایش می‌دهد.

5- افزایش عملکرد مغز

به دلیل وجود خاصیت آنتی اکسیدانی، این ماده غذایی می‌تواند از مغز در برابر بیماری‌های مرتبط با آن محافظت کند.

6- جلوگیری از عفونت و ورود ویروس ها

دارچین یک آنتی‌بیوتیک، آنتی‌میکروب، آنتی‌ویروس و ضدقارچ طبیعی برای بدن است و به همین دلیل در برابر بسیاری از بیماری‌ها از بدن محافظت می‌کند.

7- حفظ سلامت دهان و دندان

دارچین در مبارزه با باکتری‌هایی که در میکروفلورای دهان وجود دارند و باعث پوسیدگی دندان و ایجاد حفره در دندان، عفونت زبان و بوی بد دهان می‌شوند، نقش مهمی ایفا کند. روغن دارچین در مقایسه با سایر گیاه‌های تست‌شده، بیشترین توانایی را در حفظ سلامت دهان و دندان دارد و مانند یک دهان‌شویه‌ی طبیعی عمل می‌کند.

8- جلوگیری از رشد قارچ و درمان آن

تحقیقات نشان داده است که خواص بسیار پرقدرت دارچین در مقابله با قارچ‌ها در درمان یا پیشگیری از رشد قارچ در دستگاه گوارش بسیار مفید است.

9- سلامت پوست

دارچین به دلیل خواص آنتی‌باکتریال و ضدمیکروبی خود از پوست در برابر سوزش، جوش، حساسیت و عفونت محافظت می‌کند.

10- مبارزه با آلرژی

تحقیقات نشان داده است دارچین به خاطر دارا بودن ترکیبات ضدخارش و کاهش تولید هیستامین در بدن می‌تواند با آلرژی مقابله کند. به همین دلیل است که دارچین در کاهش و کنترل آسم نیز مفید است.

مصرف دارچین قبل از غذا علاوه بر تقویت سیستم ایمنی دستگاه گوارش باعث می‌شود مواد آلرژن مدت زمان کمتری در بدن بمانند و فعالیت کنند.

دارچین

 

کاهش وزن با رژیم عسل و دارچین

اگرچه ادعاهای زیادی درباره‌ی کاهش وزن با رژیم عسل و دارچین وجود دارد، اما تحقیقات این موضوع را اثبات نکرده‌اند.

 با این وجود به برخی از مطالعات می‌توان امیدوار بود. برای مثال، تحقیقی نشان می‌دهد جایگزین کردن عسل با ساکاروز از افزایش وزن جلوگیری می‌کند

 درصورتی‌که برخی تحقیقات مدعی هستند این ترکیب فقط باعث فعال شدن هورمون‌هایی می‌شود که اشتها را سرکوب می‌کنند. بنابراین هیچ تحقیقی اثر کاهش وزن رژیم عسل و دارچین را تأیید نمی‌کند.

نکته مهم در رابطه با دارچین

یکی از معروف‌ترین انواع دارچین یعنی دارچین چینی، حاوی مقادیر قابل‌توجهی کومارین است. این ماده در بسیاری از گیاهان وجود دارد و برای درمان آماس و احتباس آب مفید است.

به گزارش برخی از موسسات تحقیقاتی در زمینه تغذیه، حتی مصرف مقادیر خیلی کم کومارین به‌مدت بیشتر از دو هفته، باعث آسیب کبدی، (به‌خصوص افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی) می‌شود.

بنابراین آیا نباید دارچین مصرف کرد؟ قطعا اینطور نیست! اما اگر دارچین را با عسل و روزانه مصرف می‌کنید مطمئن شوید از دارچین سیلان یا همان دارچین اصیل استفاده می‌کنید که حاوی مقادیر کمتری کومارین است.

تشخیص این دو ادویه در شکل پودری غیرممکن است؛ پس برای اطمینان از اینکه دارچین سیلان استفاده می‌کنید آن را از ادویه‌فروشی‌های معتبر یا فروشگاه‌های مواد ‌غذایی طبیعی بخرید.

نتیجه و راه‌حل

درحالی‌که محققان همچنان درباره‌ی اثر رژیم عسل و دارچین بر روی کاهش وزن مطالعه می‌کنند، بهتر است روزانه یک قاشق چای‌خوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری دارچین را در یک فنجان چای سبز یا آب جوش مخلوط کنید و بنوشید.

رژیم عسل و دارچین

منبع: Healthline

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.

 [/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]