[vc_row section_bg_color=”#ffffff” overlay_color=”#ffffff”][vc_column css=”.vc_custom_1582177360383{padding-right: 35px !important;padding-left: 35px !important;background-color: #ffffff !important;}” offset=”vc_hidden-md vc_hidden-sm vc_hidden-xs”][vc_column_text]

داشتن اندام ایده آل و کاهش وزن آرزوی هر فردی بوده و برای رسیدن به این آرزو افراد دست به اقدامات زیادی می زنند ولی بعد از مدتی کاهش وزن متوجه توقف در این روند می شوند و به دنبال علت وزن کم نکردن خود می گردند. در این مقاله قصد داریم به معرفی 20 دلیل شایع که باعث وزن کم نکردن می شود، بپردازیم.

علت وزن کم نکردن چیست؟

ممکن است بارها برای شما هم پیش آمده باشد که یک رژیم غذایی را شروع کرده باشید و در اوایل احساس کنید که لاغر می شوید اما بعد از مدتی می بینید که علی رغم حفظ رژیم غذایی وزن شما هیچ تغییری نمی کند. در ادامه شما را با 20 دلیل وزن کم نکردن آشنا خواهیم کرد.

وزن کم نکردن

20 دلیل شایع وزن کم نکردن

1-    بی خبری از کاهش وزن: ممکن است که در این دوران وزن کم کنید، ولی از آن بی اطلاع باشید. بنابراین به جای اینکه فقط بر روی ترازو وزن خود را اندازه گیری کنید، به اندازه گیری دور کمر و بازوهای خود نیز بپردازید.

2-    بررسی نکردن میزان کالری مصرفی: اگر میزان کالری که روزانه مصرف می کنید را در یک دفتر یادداشت کنید، نتیجه بهتری از رژیم غذایی خود دریافت خواهید کرد.

3-    مصرف نکردن پروتئین کافی: پروتئین ها نقش بسیار مهمی در کاهش وزن دارند به طوری که مصرف نرمال آنها باعث می شود که نیاز شما به میان وعده ها به شدت کاهش پیدا کند و کاهش وزن سریع تری را تجربه کنید.

4-    مصرف کالری زیاد: در خیلی از موارد روند کاهش وزن به دلیل مصرف زیاد کالری متوقف می شود چرا که بسیاری از افراد هیچ توجهی به این موضوع نمی کنند.

5-    مصرف نکردن غذای کامل و سالم: کیفیت و سالم بودن مواد غذایی به اندازه حجم آن در روند کاهش وزن اثر می گذارد. فردی که رژیم می گیرد، حتما باید غذاهای کامل و بدون فرآوری مصرف کند.

6-    وزنه نزدن: وزنه زدن یکی از مهمترین تمرینات ورزشی برای کاهش وزن می باشد.

7-    شکم چرانی کردن: اگر شما در یک روز زیاد غذا بخورید، بدون شک تمام تلاش های یک هفته خود برای کاهش وزن را به هدر خواهید دارد.

8-    انجام ندادن تمرینات هوازی: ورزش های هوازی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند.

9-    مصرف شکر: نوشیدنی های حاوی شکر مانند نوشابه و آب میوه به سرعت شما را چاق می کنند.

10-  نداشتن خواب کافی: طبق نظر پژوهشگران کم خوابی یکی از دلایل بسیار مهم برای چاقی شناخته شده است.

11-  کاهش ندادن مصرف کربوهیدرات ها: یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات چندین برابر موثرتر از رژیم های معمولی غذایی برای کاهش وزن می باشد.

12-  مصرف مداوم مواد غذایی: طبق یک باور عمومی، مصرف تعداد وعده های غذایی بیشتر و در حجم کمتر به کاهش وزن کمک می کند اما این یک تصور غلط و اشتباهی بوده، چرا که طبق تحقیقات انجام شده این روش کمترین تاثیر را در کاهش وزن خواهد داشت.

13-  نخوردن آب کافی: مصرف بیشتر آب به روند چربی سوزی و کالری سوزی کمک زیادی می کند.

14-  مصرف الکل: همانطور که می دانید نوشیدنی های حاوی الکل مقدار زیاد کالری دارند و اگر آنها را مصرف می کنید، نباید انتظار وزن کم کردن داشته باشید.

15-  حواس پرتی در هنگام غذا خوردن: اگر در هنگام غذا خوردن حواستان جای دیگری باشد، بدون شک غذای بیشتری می خورید.

16-  داشتن مشکلات پزشکی: یکی دیگر از دلایل وزن کم نکردن، داشتن یک سری بیماری ها مانند کم کاری تیروئید بوده که مانع از کاهش وزن می شود.

17-  اعتیاد داشتن به مصرف فست فودها: برای کاهش وزن تا جایی که می توانید باید از خوردن فست و فود ها خودداری کنید.

18-  ادامه دادن رژیم های سخت در طولانی مدت: به هیچ عنوان رژیم های سخت را تا مدت زیادی ادامه ندهید و سعی کنید یک تا 2 ماه بین هر دوره رژیم غذایی به خود استراحت دهید.

19-  نداشتن انتظارات واقع بینانه: کاهش وزن به یک باره اتفاق نمی افتد و قرار نیست که همه اندامی شبیه به ورزشکاران داشته باشند. بهتر است که انتظارات بیجا از اندام خود نداشته باشید.

20-  تمرکز زیادی داشتن روی رژیم غذایی: به هیچ وجه فکر نکنید که گرسنگی کشیدن بهتر می تواند شما را لاغر کند. بلکه داشتن رژیم غذایی متعادل در کنار ورزش بهترین و مطمئن ترین روش برای کاهش وزن می باشد.

وزن کم نکردن

یک توصیه مهم

همواره به یاد داشته باشید که لاغری و کاهش وزن به سرعت و بدون تلاش میسر نخواهد شد و برای آن باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید.

هدف از دانستن دلایل توقف کاهش وزن چیست؟

اگر درباره دلایل شایع وزن کم نکردن اطلاعات بیشتری داشته باشید، بدون شک بهتر می توانید کنترل بیشتری در کاهش وزن خود داشته باشید و از چاق شدن خود جلوگیری کنید.

زیاد خوردن و وزن کم نکردن

نکات تکمیلی

پروسه کاهش وزن یک پروسه آسانی نبوده و همانطور که می بینید عوامل متعددی باعث توقف آن می شود. توصیه میکنیم که میزان مصرف پروتئین را افزایش دهید و تا آنجا که  میتوانید به انجام تمرینات قدرتی بپردازید.

وزن کم نکردن

در نهایت در مطالب قبلی در رابطه با ورزش سی ایکس ورکس، عادت‌های بد غذایی مثل دیر غدا خوردن  و موارد دیگری همچون  دوچرخه سواری، شنا سوئدی، کیک بوکسینگ و حتی آشنایی با مزیت‌های دوچرخه سواری مطالبی نوشتیم که برای مطالعه هر کدام می‌توانید روی آن‌ها کلیک کنید و در رابطه با آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

همچنین برای اندازه گیری شاخص های سلامتی همچون BMI و اندازه گیری وزن و قد خود می‌توانید به فروشگاه دناتوزین سر زده و انواع محصولات همچون ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش و ترازو باشگاهی را با توجه به نیاز خود تهیه بفرمایید. 

منبع:Healthline

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]