شادابی پوست برای هر فردی امری ضروری مهم است. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم و رژیم هایی که بر روی شادابی پوست شما تاثیر بیشتری دارند مورد بررسی قرار دهیم.

در مطالب قبلی انواع رژیم های غذایی مثل رژیم غذایی ۸۰/۲۰،  رژیم غذایی بدون احساس گرسنگی یا پر فیبر، رژیم غذایی جنرال موتورز و رژیم غذایی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات، رژیم غذایی وایکینگی، رژیم دوکان، رژیم پالئو، رژیم اتکینز،  رژیم تخم مرغ، رژیم سوپ، رژیم مدیترانه ای، رژیم 5:2 یا رژیم روزه داری، رژیم کم کربوهیدرات و رژیم شیر را مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین در رابطه با حقایق رژیم گیاه خواری، حذف نوشابه از رژیم غذایی و سوزش معده نیز مطلبی را منتشر کردیم و همچنین در رابطه با 14 راه حل ساده برای داشتن رژیم غذایی سالم مطلبی نوشتیم.

قطعا رژیم غذایی بدن شما را لاغر و خوش فرم می کند و به سلامتی شما کمک می کند. اما این تنها تاثیری نیست که یک رژیم می تواند بر روی شما داشته باشد.

از مواد غذایی مثل میوه ها و سبزیجات که حاوی آنتی اکسیدان ها هستند تا و ماهی که چربی های سالم در خود دارد، همه و همه می توانند بر وی پوست شما تاثیر گذار باشند.

در ادامه می خواهیم رژیم هایی که بر روی شادابی پوست شما تاثیر بیشتری دارد را بررسی کنیم.

رژیم مدیترانه ای و تاثیر آن بر شادابی پوست

رژیم مدیترانه ای

در رژیم غذایی مدیترانه ای مواد غذایی که می توان مصرف کرد: سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات، آجیل و تخمه‌ها، سیب‌زمینی، غلات کامل، گیاهان، ادویه‌جات، انواع ماهی و غذاهای دریایی، روغن زیتون است.

رژیم مدیترانه‌ای برای قلب بسیار مفید است، ولی این رژیم فایده‌های دیگری هم دارد.

اخیرا در ایتالیا به این نتیجه رسیده اند که رژیم مدیترانه‌ای از ابتلا به ملانوما جلوگیری می‌کند. ملانوما یکی از کشنده‌ترین انواع سرطان پوست است.

از لحاظ زیبایی نیز ، اسید‌های چرب امگا-۳ موجود در ماهی باعث می‌شوند، غشای سلول‌های پوستی قوی و کشسان بمانند.

روغن زیتون، گوجه‌فرنگی نیز آنتی‌اکسیدان‌هایی دارند که از پوست محافظت می‌کنند و موجب شادابی پوست می گردند.

 دکتر «لزلی بومن» (Leslie Baumann) مدیر اجرایی مؤسسه‌ی تحقیقاتی و آرایشی بومن در ساحل میامی در فلوریداست. او می‌گوید: این آنتی‌کسیدان‌ها اجازه نمی‌دهند نور خورشید باعث فرایند‌های شیمیایی شود که به پوست آسیب‌ می‌رسانند.

رژیم گیاه خواری

رژیم گیاه خواری

اگر شما از گوشت و مواد غذایی حیوانی چه به دلیل سلامتی خودتان یا مسائل اخلاقی که به آن پایبند هستید و یا هر دوی آن ها و به جای آن ها سعی می کنید غلات کامل مصرف کنید، پس قطعا به فکر پوستتان هستید و به آن اهمیت می دهید.

آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات و میوه ها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. این رادیکال های آزاد باعث چروک شدن پوست، ایجاد لکه های قهواه ای و سایر نشانه های پیری می شوند و از شادابی پوست جلوگیری می کنند.

همچنین رژیم گیاه خواری چربی کمی دارد. بنابراین باید ار روغن زیتون، روغن آفتابگردان استفاده کنید تا این کمبود جبران گردد. در این رابطه دکتر بومن می گوید: این روغن ها به پوست کمک می کنند آب را جذب کند و آن را انعطاف پذیرتر می کنند.

رژیم پروتئین بالا و کربوهیدرات پایین

این که چه چیزی در رژیم کم کربوهیدرات بخورید به چند عامل مثل اینکه شما چقد سالم هستید، چقدر ورزش می کنید و چقدر قصد دارید وزن کم کنید بستگی دارد.

اما به طور کلی با کاهش استفاده در نان سفید، پاستا و شکر فراوری شده می توانید میزان هرمون کرتیزول را پایین بیاورید.

شادابی پوست

در این صورت این رژیم می تواند میزان جوش های صورت را کاهش دهد.

در عوض رژیم هایی که از غلات کامل، میوه ها و سبزیجات تازه و گوشت با چربی پایین استفاده می کنند، آنتی اکسیدان، روی و پروتئین زیادی دارند.

اما با اینحال باید مراقب رژیم های پر گوشت باشید.

چربی حیوانی زیاد می تواند باغث افزایش تولید رادیکال های آزاد شود. این رادیکال ها در فرایندهای سلولی طبیعیی تداخل ایجاد می کنند.

همرا با این رژیم آب زیادی بنوشید تا پوستتان را شاداب نگه دارید. ماهی و پروتئین های کم چربی دیگر را  جایگزین گوشت قرمز کنید. سعی کنید هر روز از سبزیجات ها که سرشار از آنتی اکسیدان است مصرف کنید تا شادابی پوست خود را احساس کنید.

رژیم کم چربی و لطافت پوست

کاهش چربی های اشباع شده برای قلب و اندام شما بسیار مفید است.

رژیمی که چربی کمتری دارد می تواند رادیکال های آزاد را کمتر کند و همچنین از پیری زودرس جلوگیری کند.

با اینحال پوست به مقداری چربی نیاز دارد. بدین منظور میتوان از چربی هایی که در آجیل و روغن زیتون پیدا می شود استفاده کرد.

به همین خاطر دکتر شریل کارچر متخصص پوست می گوید: حداقل 20 درصد کالری خود را از چربی به دست آورید.

رژیم خام خواری و رابطه آن با شادابی پوست

افرادی که رژیم خام خواری دارند معمولا از آجیل، میوه ها و سبزیجات تازه، جوانه ی حبوبات و غلات تغذیه می کنند.

اعتقاد این افراد به این صورت است که اگر غذا را خام مصرف کنند، آنزیم های طبیعی آن را حفظ می کنند. این روش هضم غذا را نیز راحت تر می کند.

اگرچه همه ی پزشکان با این موضوع موافق نیستند ولی این رژیم برای شادابی پوست بسیار مفید است.

البته این رژیم ضعفی هم دارد و آن هم این است که وقتی گوشت خیلی کم مصرف می کنید، بدن به سختی می تواند مواد سازنده ی کلاژن را به دست آورد.

رژیم کربوهیدرات و تاثیر آن در شادابی پوست

مورد مهمی که در رژیم کربوهیرات وجود دارد، نشاسته ی مقاوم به هضم است. نشاسته ی مقاوم نوعی نشاسته است که مانند فیبر عمل می کند. این نشاسته از سیستم گوارشی می گذرد بدون این که به صورت کامل هضم، جذب و یا تبدیل به شکر شود.

وقتی مقدار زیادی نشاسته مقاوم مصرف می کنید، متابولیسم بدن شما بالا می رود. در این صورت برای مدت بیشتری احساس سیری می کنید.

در این صورت وقتی سیر هستید نمی توانید غذاهای چرب و میان وعده های شیرین بخورید. در عین حال قند خون و انسولین خون خود را هم پایین می آورید.

رژیم کربوهیدرات علاوه بر این همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است که پوست را صاف می کند و موجب شادابی پوست می گردد.

منبع: Health

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.