[vc_row section_bg_color=”#ffffff”][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]در سری مطالبی که در رابطه با بدنسازی در سایت بررسی کردیم، از مطالب مهمی همچون برنامه بدنسازی، نحوه عضله سازی و ساخت عضله، این‌که بدنسازی نوجوانان به چه صورت باید باشد و آیا اصلا لازم است یا خیر، زمانبندی غذایی در بدنسازی، استفاده از موادی همچون کراتین و پروتئین در بدنسازی و چگونگی افزایش وزن و حجم صحبت کردیم.

اما حالا باید گفت یکی از نکات مهم این است که شروع بدنسازی برای مبتدیان ممکن است سختی های زیادی را داشته باشد، به همین علت ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تا کمی بیشتر درباره شروع بدنسازی برای مبتدیان صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

از وزنه های آزاد استفاده کنید

با این که امروزه سالن های ورزشی مدرنی ساخته شده اند که در آن ها تمامی تجهیزات مورد نیاز وجود دارد ولی استفاده از هالتر و دمبل برای ساخت عضله در بدنسازی برای مبتدیان بیشترین تاثیر را دارد و توصیه ما به مبتدیان این است که از این وزنه ها استفاده کنند.

بدنسازی برای مبتدیان

حرکات ترکیبی انجام دهید

ممکن است که شما در مجلات و یا فیلم های مربوط به بدنسازی تمرین های خاصی را مشاهده کرده باشید اما فراموش نکنید که اساس بدنسازی برای مبتدیان این است که سعی کنید پایه و اساس بدنسازی را پیاده کنید و بعد از آن که بدن شما تقریبا آماده شد به سراغ این تمرینات بروید.

یک برنامه داشته باشید و به آن پایبند باشید

شما نمی توانید به سالن ورزشی رفته و هر آن چه را که دوست داشتید انجام دهید، داشتن یک برنامه بدنسازی برای مبتدیان و حتی برای افراد حرفه ای نیز به شدت توصیه می شود، البته هیچ گاه فراموش نکنید که باید این برنامه را به دقت انجام دهید.

هر روز تمرین نکنید

هر روز تمرین کردن می تواند باعث شود که روند بدنسازی شما با مشکل رو به رو شود، افرادی که برنامه های بدنسازی برای مبتدیان را نوشته اند به خوبی می دانند که هر روز تمرین کردن چه زیان هایی میتواند برای شما داشته باشد، بنابراین در طول هفته همان 3 یا 4 روز تمرین کنید و باقی روزها را صرف بازگرداندن انرژی خود کنید.

بدنسازی برای مبتدیان

در هفته هر گروه عضلانی خود را تمرین دهید

تمرین کردن و بدنسازی برای مبتدیان باید به صورت مرتب انجام شود، کارشناسان این رشته توصیه می کنند که هر هفته هر گروه عضلانی خود را حداقل یک بار تمرین دهید.

شکل صحیح انجام دادن هر تمرین را بیاموزید

یک نکته بسیار مهم دیگر در بدنسازی برای مبتدیان این است که سعی کنید هر تمرین را به درستی انجام دهید و در صورتی که نحوه درست انجام دادن یک تمرین را بلد نیستید آن را بیاموزید.

اضافه کردن تدریجی وزنه عامل مهم در موفقیت در بدنسازی برای مبتدیان

بعد از آن که به خوبی نحوه صحیح انجام دادن هر تمرین را یاد گرفتید زمان آن است که به تدریج به وزنه های خود را بیفزایید تا به این ترتیب عضلات خود را به خوبی بسازید، توجه داشته باشید که افزایش وزن وزنه ها هر دو هفته یک بار صورت می گیرد و این بهترین نوع تمرین برای شما است.

مراقب باشید

یکی از مهم ترین نکات در بدنسازی این است که زمانی که موفق شدید به وزنه های سنگین تر برسید حتما نکات ایمنی را رعایت کنید و از کمربند مخصوص استفاده کنید تا فشار زیادی به کمر و سایر بخش های بدن شما وارد نشود.

خوردن پروتئین بیشتر یک نکته مهم در بدنسازی برای مبتدیان

پروتئین یکی از اساسی ترین مواد برای ساخت ماهیچه ها است، شما میتوانید پروتئین مورد نیاز برای بدن خود در طول دوران بدنسازی را با خوردن مواد غذایی مانند تخم مرغ، مرغ، گوشت، ماهی، شیر، لبنیات و … بدست بیاورید.

کالری بیشتری را دریافت کنید

برای ساخت ماهیچه در بدنسازی علاوه بر پروتئین بدنسازان نیاز به دریافت کالری بیشتر نیز دارند که این کالری باید با خوردن مواد مغذی فراهم شود.

بدنسازی برای مبتدیان

وعده های غذایی بیشتری داشته باشید

سعی کنید در روز حداقل 4 یا 5 وعده غذایی داشته باشید تا انرژی و کالری مورد نیاز برای عضله سازی در شما تامین شود.

غذاهای بی فایده نخورید

این موضوع درست است که شما قصد دارید وزن خود را بیفزایید ولی این موضوع دلیل نمی شود که غذاهای بی فایده را میل کنید، سعی کنید تمامی غذاهایی که میل می کنید دارای ارزش غذای خوبی باشند تا مواد مورد نیاز برای عضله سازی در بدن شما به خوبی تامین شود.

از میوه ها و سبزیجات نیز استفاده کنید

میوه ها و سبزیجات مختلف می توانند منبع غذایی فوق العاده ای برای شما باشند که استفاده از آن ها در بدنسازی به شدت توصیه می شود.

به اندازه کافی استراحت کنید

تمرین مداوم نمی تواند گزینه مناسبی در بدنسازی برای مبتدیان باشد، شما در طول هفته باید سه یا چهار روز استراحت کنید تا انرژی خود را بدست بیاورید.

مانند یک ورزشکار عمل کنید

سعی کنید عادات غذایی و تمرینی خود را مانند یک ورزشکار حرفه ای برنامه ریزی کنید تا بتوانید خیلی سریع موفق شوید.

 

منبع: Lifehack

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]