امروزه بسیاری از افراد به دنبال آشنایی با فهرستی از مواد غذای کم کالری هستند تا از این طریق به تناسب اندام و وزن متعادل مورد نظر خود دست پیدا کنند. از مهمترین این مواد غذایی نیز می توان به اسفناج، کاهو، قهوه بدون شکر، عدس، توت فرنگی، سینه مرغ، ماهی کاد اشاره کرد.

گوشت قرمز و سفید: غذای کم کالری

آیا شما نیز به دنبال 35 مواد غذای کم کالری هستید تا در کوتاهترین زمان ممکن به وزن و تناسب اندام مورد نظر خود برسید؟ در این مقاله ما را همراهی کنید تا اطلاعات بسیار جالبی را در این خصوص به دست آورید.

شما می توانید با مصرف برخی از گوشت های قرمز و سفید نه تنها ویتامین مورد نیاز بدن خود را تامین کنید، بلکه به تناسب اندام بهتری نیز دست پیدا کنید که از مهمترین این گوشت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         سینه مرغ بدون استخوان: این گزینه در لیست غذای کم کالری قرار گرفته است و شما می توانید با جدا کردن پوست و استخوان سینه مرغ، میزان کالری آن را کاهش دهید و آن را میل کنید. هر صد گرم سینه مرغ دارای 110 کالری می باشد.

–         ماهی کاد: ماهی کاد از میزان کالری و چربی پایینی برخوردار می باشد و با داشتن سایر ویتامین های مورد نیاز بدن می تواند به کارکرد مغز کمک نماید. هر 100 گرم این ماهی 82 کالری دارد.

گوشت قرمز و سفید: غذای کم کالری

سبزیجات: غذای کم کالری

–         کاهو: از دیگر مواد غذای کم کالری می توان به کاهو اشاره کرد که این مواد غذایی سرشار از ویتامین c و k می باشد و می توانید در تمام سالادهای خود از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هر 100 گرم کاهو دارای 16 کالری می باشد.

–         خیار: حجم بسیار بالایی از خیار را آب تشکیل داده است و شما با خوردن آن احساس سیری خواهید کرد. هر 100 گرم خیار نیز از 15 کالری تشکیل شده است.

–         اسفناج: از دیگر بهترین مواد غذایی برای لاغری می باشد اسفناج از ویتامین های بسیار زیادی تشکیل شده است و شما می توانید آن را به شکل پخته یا خام میل کنید. هر 100 گرم اسفناج نیز دارای 23 کالری می باشد.

–         قارچ چتری: قارچ ها به دلیل داشتن میزان بسیار بالایی از پتاسیم و ویتامین ب یکی از بهترین گزینه های برای لاغری هستند. شما می توانید حجم بالایی از این مواد غذایی را با خیال راحت میل کنید. هر 100 گرم قارچ چتری از 22 کالری تشکیل شده است.

سبزیجات: غذای کم کالری

حبوبات

–         لوبیا سیاه: از دیگر مواد غذای کم کالری می توان به لوبیا سیاه اشاره کرد که این مواد غذایی سرشار از ویتامین های منیزیم، آهن، منگنز و فیبر می باشد که شما با خوردن 100 گرم از آن می توانید 132 کالری به دست آورید.

–         عدس: عدس از دیگر مواد غذایی می باشد که از میزان کالری بسیار کمی برخوردار می باشد و به دلیل داشتن ویتامین های بسیار زیاد خود نیز، انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. هر 100 گرم عدس، 116 کالری دارد.

حبوبات غذای کم کالری

میوه ها

–         توت فرنگی: یکی از دیگر مواد غذای کم کالری، توت فرنگی می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر بوده و می توانید بسیاری از نیازهای بدن را تامین کند هر 100 گرم توت فرنگی از 32 کالری تشکیل شده است.

–         هندوانه: هندوانه از مقدار بسیار زیادی آب تشکیل شده است و به دلیل داشتن ویتامین ها آ و c خود نیز می تواند به سلامت قلب کمک کند. لازم است بدانید که هر 100 گرم هندوانه از 30 کالری تشکیل شده است.

–         کیوی: از دیگر کم کالری ترین میوه های موجود می باشد که شما می توانید با خورد 100 گرم کیوی بدون پوست، حدود 61 کالری به دست آورید.

میوه ها غذای کم کالری

نوشیدنی ها

–         سودا: از دیگر مواد غذای کم کالری می باشد که کالری این نوشیدنی در حد صفر بوده و شما می توانید آن را جایگزینی برای نوشیدنی های شکردار کنید.

–         قهوه بدون شکر: شما می توانید پودرهای قهوه آماده و بدون شکر را تهیه کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید که در این صورت صفر درصد کالری دریافت خواهید کرد.

–         آب نوشیدنی: لازم است بدانید که مصرف آب به مقدار زیاد می تواند سلامت و لاغری بدن تان را تضمین کند و جالب است بدانید که آب هیچ کالری را ندارد.

–         چای سبز: از مفید ترین انواع چایی ها می باشد که با داشتن صفر درصد کالری خود می تواند شما را به تناسب اندام مورد نظرتان برساند. 

در نهایت در مطالب قبلی از توصیه های ضروری از کارشناسان ورزشی برای لاغری شکم و پهلو،  تناسب اندام به همراه مشاور، ورزش در خانه برای مبتدیان، ورزش نیمه حرفه‌ای و ورزش حرفه‌ای مطالبی نوشتیم همچنین  مطالبی دیگر در رابطه با سلامت روان در دوران قرنطینه و همچنین نحوه تهیه نوشیدنی انرژی زا در خانه برای روزهای قرنطینه، انواع رژیم‌های غذایی، انواع روش‌های عضله سازی، انواع روش‌های تناسب اندام مطالبی در وبلاگ وجود دارد که می‌توانید مطالب آن را دنبال کنید.

همچنین برای اندازه گیری شاخص های سلامتی همچون BMI و اندازه گیری وزن و قد خود می‌توانید به فروشگاه دناتوزین سر زده و انواع محصولات همچون ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش و ترازو باشگاهی را با توجه به نیاز خود تهیه بفرمایید. 

ترازو باشگاهی، قیمت ترازو باشگاهی، خرید ترازو باشگاهی، ترازو قد و وزن، خرید ترازو قد و وزن، قیمت ترازو قد و وزن، ترازوی قد و وزن، ترازو نفرکش، خرید ترازو نفرکش، قیمت ترازو نفرکش، ترازو سکا، قیمت ترازو وزن کشی، قیمت ترازو دیجیتال.